On certification

Kyriakos K. Skafas kskafas at usa.net
Fri Dec 17 01:14:42 EET 1999

Panayotis Vryonis wrote:

> [...]
>
> Συμφωνώ, εν μέρη. Η ενσταση μου είναι η εξής: δεν έχει σημασία η
>
> εμπειρια του καταναλωτή.Απλά απευθυνόμαστε σε οποιονδηποτε θέλει
>
> να αγοράσει hardware χωρίς να τον απασχολήσει
>
> ιδιαίτερα το θέμα του Linux. Για παράδειγμα, αν και θεωρώ ότι έχω
>
> κάποια εμπειρία στην εγκατάστασή του, το επόμενο μηχάνημα που θα
>
> πάρω θα ήθελα να είμαι σίγουρος ότι όλα του τα μέρη θα έχουν άψογη
>
> συνεργασία με το Linux. Αυτό δεν είναι πάντοτε προφανές, οπως για
>
> παράδειγμα στα Laptop, που ο πωλητής δεν ξέρει τι κάρτα ήχου, οθόνης,
>
> moden ή ethernet διαθέτει το μηχάνημα... Άλλο παράδειγμα "μη τετρημένο"

Θέλω να πω οτι δεν έχει σημασία αν το εν λόγω υλικό μπορεί να γίνει συμβατό με τη
χρήση κάποιου πειραματικού πυρήνα (ή με patches) ή driver ή XFree, αλλά θα πρέπει
να συνεργάζεται εύκολα και αυτό σημαίνει ο,τι θα πρέπει και ένας απλός χρήστης να
το εκμεταλλευτεί.

> συνίσταται στην εγκατάσταση και στην βασική

> εκδόσεις, οι οποίες, όμως, κυκλοφόρησαν

> (home) ή ημιεπαγγελματική (small office,

> τους ρυθμούς που αναπτύσεται το Linux

> (server) χρήση δεν θα αγοράσει κανείς μηχάνημα

> διαχειριστής συστημάτων ή τουλάχιστον

> Και εδώ μία μικρή ένσταση. Σε αντίθεση με αυτά που νομίζει ο περισσότερος
>
> κόσμος, ο admin σπανια στέκεται στο ακριβές configuration του hardware.
>
> Αυτό που θα ζητήσει ειναι "ένας Pentium III, με 256MB και δύο SCSI δίσκους
>
> των 10GB ο καθένας" από τον προμηθευτή, γιατί χρειάζεται να στησει ένα
>
> web server.

Το Linux υποστηρίζει πια την συντριπτική πλειοψηφία των SCSI controllers, οπότε
πράγματι αρκεί η παραπάνω περιγραφή για την αγορά ενός πλήρως λειτουργικού κάτω από
Linux server. Τι γίνεται, όμως, με τους RAID controllers; Κάποιοι υποστηρίζονται
και κάποιοι όχι.

> Και αυτός ίσως να ήθελε να μην χρειάζεται να προσθέσει τίποτα
>
> άλλο, από το "να ειναι HELLUG-certified" και να ξεμπερδέψει. Βέβαια, αυτό
>
> θα το δείξει η αγορά - αν το θέλει η αγορά, θα μας το ζητήσουν οι εταιρείες.
>
> Ας μην κάνουμε το λάθος να νομίζουμε ότι ο guru του sendmail ή ο "δικτυάς"
>
> ξερουν απαραιτητα και ποιοί SCSI controlers υποστηρίζονται τέλεια από
>
> το Linux και ποιοί όχι (και αν δεν ξέρουν, μάλλον δεν θα ήθελαν και να
>
> μάθουν...).

Για να μαντέψω...κάπου εδώ μπαίνει το certification;

> 6.1 , Linux-Mandrake 6.1, SuSE Linux

> συμπεριληφθεί και το Slackware Linux 7.0 αν και

> Debian GNU/Linux 2.1 (releases 1, 2, 3 και

> Ναι, υπάρχει αυτό το πρόβλημα με το Debian, ότι μεταξύ των εκδόσεων μεσολαβουν
>
> μεγάλα
>
> χρονικά διαστήματα...

Ανεξάρτητα από τους λόγους για τους οποίους το Debian δεν έχει σύγχρονο πυρήνα και
βιβλιοθήκες, το γεγονός παραμένει ως έχει: το Debian δεν έχει σύγχρονο πυρήνα και
βιβλιοθήκες. Το Debian αυτόματα θα περιέχεται στην αξιολόγηση αν πληρεί τα
κριτίρια: έκδοση το πολύ πριν από 3 μήνες.

> Αλλά από την άλλη, είναι δυνατόν να αφήνουμε "απ'έξω" την
>
> πιο "open-source" distro?

Ναι, η αλήθεια είναι αυτή, αλλά δεν θα είναι μονίμως έξω: μόνο τον μισό χρόνο. ;-)

> κατάλογο με όλο το υποστηριζόμενο υλικό

> θα απορρίπτουμε, επειδή το υλικό τους

> Αυτό είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ δουλειά...(βλ. Motherboard, SCSI, sound, Video, scanners,
>
> modems, ethernet...).

Δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Εμένα μου φαίνεται σχεδόν σαν copy & paste: Linux
Hardware Database - http://lhd.datapower.com/

> Βέβαια, μπορούμε να τους πούμε που να κοιτάνε. Άλλωστε,
>
> μην νομίζετε, ένας κατασκευαστής που ενδιαφέρεται για Linux-compatibility όλο
>
> και κάποιον λινουξά θα έχει στην εταιρεία...

Ναι, τώρα πια. Όλοι είναι προϊδεασμένοι.

> συνίσταται στην εγκατάσταση και στην βασική

> σημαίνει πως οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει

> διαχειριστής συστημάτων.
>
> Σε πρώτη φάση θα συμφωνήσω μαζί σου, αλλά θα ήθελα να ακούσω και
>
> τα επιχειρήματα κάποιου που πιστεύει ότι ο δοκιμαστής θα πρέπει
>
> να έχει ιδιαίτερες γνώσεις.

Έχουμε και κάτι κοινό! ;-)

> δοκιμαστές, να δουλέψουν απολύτως

> Κατά την γνώμη μου, θα αρκούσε ένας δοκιμαστής ανά σύστημα. Με την
>
> προϋπόθεση ότι θα υπάρχει κάποιος (εγώ θα πρότεινα το ΔΣ) που απλά
>
> θα επικυρώνει την δοκιμή συνυπογράφοντάς την.

Αυτός έτσι και αλλιώς θα πρέπει να γίνεται. Τα παραπάνω αφορούν την εξασφάλιση της
αντικειμενικότητας.

> Σε κάποια περίερη περίπτωση
>
> που ο δοκιμαστής δεν ξέρει τι να αποφασίσει, θα μπορεί να συμουλεύεται
>
> αυτόν τον υπεύθυνο και να αποφασίζουν μαζί.

Συμφωνώ.

> ήταν να γίνονται στους χώρους της

> της χωρίς δικαίωμα επέμβασης.
>
> Συμφωνώ.

> διαδικάσιας θα δίνεται βεβαίωση στην εταιρία

> Συμφωνώ. Ίσως θα πρέπει να συμβουλευτούμε και έναν δικηγόρο
>
> για την ακριβή διατύπωση που πρέπει να έχει το έγγραφο που
>
> θα παραδιδουμε, έτσι ώστε να καλυπτόμαστε και εμείς αλλά και
>
> ο κατασκευαστής.

Οπωσδήποτε και copyright και καταθέσεις στην Εθνική Βιβλιοθήκη και άλλα πολλά...

> Παναγιώτης Βρυώνης.

Κυριάκος

Kyriakos K. Skafas

kskafas at usa.net