Na 'maste...

DJ Art djart at freemail.gr
Fri Oct 15 00:29:42 EEST 1999

TSAKALOGLOU KONSTANT wrote:

> Tora an esis krinete oti kalo
> ine gia to Linux na leme se ka8e neo Ksestrabosoy ke prospa8hse na ta brhs
> monos soy entaksi. me afti thn logiki tote nomizo pos den 8a yphrxe kamia
> ekseliksh sthn zoh mas an kaue enas prepi na ksananakalipti ton troxo ke na
> mhn pai sxolio na toy poyne 5 pramata na ksestrabo8h.

Και εγώ είμαι υπέρ της άποψης των σεμιναρίων !! Άκου όμως: Κάθε φορά που
συζητάμε για σεμινάρια καταλήγουμε λίγο πολύ στο ίδιο πράγμα. Επομένως,
θα πρέπει συν τοις άλλοις να βρούμε έναν καλό τρόπο για να αποφύγουμε να
πούμε πως θα πρέπει να κάτσει να διαβάσει όποιος θα θέλει να μάθει..
(είναι λιγο δύσκολο) Μερικές λύσεις είναι οι:

1) Να μην κάνουμε σεμινάρια για αρχάριους, αλλά μόνο για εξειδικευμενα
θέματα
2) Να κάνουμε σεμινάρια για αρχάριους με επαναστατικό τρόπο: Μπαίνοντας
κατευθείαν στα βαθιά (χωρίς όμως να το καταλάβουν αυτοί που θα
παρακολουθούν) !! Αυτό το βασίζω στο εξής γεγονός: Στο Πανεπιστήμιο που
είμαι τώρα (Electrical & Computer Engineering) το μάθημα "Εισαγωγή στους
Η/Υ" έγινε με τον παραπάνω τρόπο. Ο παραπάνω τρόπος εφαρμόζεται σε όλα
τα μαθήματα !! π.χ. στα Μαθηματικά: στην αρχή δεν καταλαβαίνουμε Χριστό
! αλλά μετά από μερικές παρακολουθήσεις αρχίζουμε και μπαίνουμε στο
νοημα από μόνοι μας !! Είναι λίγο παράξενο. Και στο μάθημα των Η/Υ
γίνεται το ιδιο πράγμα για όσους δεν έχουν ιδέα απο Η/Υ. (εννοείται ότι
όσοι ασχολούνται, τα μαθήματα αυτά τα θεωρούν γελοία). Οι άλλοι όμως δεν
καταλαβαίνουν τίποτα και κάποια στιγμή αρχίζουν και προβληματίζονται και
σιγά σιγά μπαίνουν στο νόημα (όσοι βέβαια πραγματικά νοιάζονται).

Οπότε για τα σεμινάρια που αφορούν τους αρχάριους προτείνω το εξής (τα
πράγματα είναι πολύ εύκολα για τα "εξειδικευμένα" σεμινάρια):

Αρχίζουμε: Το Linux είναι ένα bla bla ....(UNIX) bla bla ... (ΙΣΤΟΡΙΑ
του UNIX). Το Linux εγκαθίσταται bla bla ....Όταν ανοίγουμε τον Η/Υ θα
δούμε το login: και θα πρέπει bla bla bla bla ... Αφού μπούμε θα
βρεθούμε στο shell bla bla bla ... και εκεί μπορούμε να γράψουμε την
εντολή που θέλουμε για να κάνουμε bla bla bla .... [ωραία μέχρι εδώ -
τώρα παρουσιάζουμε μερικές εντολές και βασικά πράγματα ...] Στο σύστημά
μας δημιουργούμε αρχεία bla bla bla ... καταλόγους bla bla bla ... Με
την εντολή ls bla bla bla bla .... [και εδώ αρχίζουμε να εισάγουμε σιγά
σιγά εντολές: man (σημαντικό) cp rm mv who cat κλπ).
ΤΕΛΟΣ 1ου σεμιναρίου (επιβάλλεται τα σεμινάρια για τους αρχάριους να
περιλαμβάνουν πολλές ώρες και να ολοκληρώνονται σε ένα μήνα μια εβδομάδα
(κάτι τέτοιο). Εδώ βάζουμε ασκήσεις:
1)Εγκαταστήστε στο PC σας το linux
2)Τί κάνει η εντολή ls -la
3)Ποιά η διαφορά cat και more ??
4)Τί κάνει το cal ??
5)Διαφορά who - users
κλπ.κλπ.

2ο Σεμινάριο
[Και άλλες εντολές] chmod - pwd - wc - sort .... Κειμενογράφος vi...

3o Σεμινάριο
Εισαγωγή στα X - window managers - βασικά προγράμματα bla bla ...
Βασικά αρχεία ρυθμίσεων /etc bla bla

4o Σεμινάριο
Εισαγωγή στο Internet ... mail - elm - pine - ftp - telnet =>/ X -
Netscape bla bla bla ...

5ο Σεμινάριο
Kernel - recompile - bla bla ...
Shell Programming - bla bla bla ...
Compilers - bla bla bla ...

Αυτά μπόρεσα να σκεφτώ τώρα...

| DJ Art                                                  |
| email address: <djart at hellug.gr> <djart at freemail.gr>    |