Ó÷åōéźÜ ģå źÜšļéåņ ģåōįāėēōŻņ šåńéāÜėėļķōļņ ćéį ōēķ åšéėļćŽ ćėžóóįņ...

Christos Varelas cvar at startrek.csd.auth.gr
Sat Aug 1 20:04:46 EEST 1998

	Φίλοι συν-Linux-άδες,

	Διαβάζοντας το πρόσφατο Linux Zone στο Magaz με τις περιπέτειες
του Παναγιώτη Βρυώνη με το Laptop του, πρόσεξα τις μεταβλητές
περιβάλλοντος LANG και LC_ALL. Στο σύστημά μου χρησιμοποιώ το KDE με
επιλογή για ελληνικά (φυσικά έχω εγκατεστημένες ελληνικές γραμματοσειρές).
Επειδή, όμως, έχω προσέξει ότι κάποιες εφαρμογές παραπονούνται για
"unsupported locale" και κατά τη διάρκεια κάποιων μετταγλωτίσεων (π.χ. του
lesstif) έχω ανάλογα παράπονα με τη μορφή warnings, πρόσθεσα στο
/etc/profile τη γραμμή

	export LANG=gr_GR LC_ALL=gr_GR

Μετά από αυτή την κίνηση τα παράπονα εξαφανίστηκαν. Επίσης, όταν έδωσα σε
κάποια κονσόλα 'ls -l' παρατήρησα ελληνικά ονόματα μηνών! (αργότερα
διαπίστωσα ότι γι' αυτό "ευθύνεται" η μεταβλητή LC_ALL). Ωστόσο, αργότερα
ήρθα αντιμέτωπος μ' ένα περίεργο πρόβλημα: όταν έδινα π.χ. 'rm
goddamn.file', το bash με ρωτούσε αν θέλω να σβύσω το αρχείο, εγώ έδινα
'y', αλλά όταν έκανα ένα 'ls' το αρχείο ήταν εκεί! Ο μόνος τρόπος για να
το σβύσω ήταν με 'rm -f goddamn.file'! 'Οταν έκανα unset την LC_ALL το
πρόβλημα έφυγε!
	Καμιά ιδέα στο που οφείλεται αυτή η περίεργη συμπεριφορά;
	'Εχει να κάνει μήπως με το shell; (έχω εγκατεστειμένο το
bash-1.14.7-7 από το RedHat 5.1).

	Ευχαριστώ προκαταβολικά για το χρόνο σας.

	Christos Varelas,
	PhD Student of Artificial Intelligence,
	Department of Computer Science,
	Aristotle University of Thessaloniki,