[Archlinuxgr] Γενικά εισαγωγικά ερωτήματα νέου χρήστη

Bill Seremetis bill at seremetis.net
Fri Jan 31 19:16:55 EET 2014

Θα ξεκινήσω με το πιο βασικό: μείνε μακρύα από το Yaourt μέχρι να καταλάβεις τι εστί arch και pacman. Αλλιώς κινδυνεύεις να σπάσεις το λειτουργικό σου χωρίς να το καταλάβεις.

Τo Yaourt είναι ένας installer για πακέτα από το AUR. Εκεί υπάρχουν χιλιάαααδες πακέτα, αλλά δεν είναι απαραίτητα σωστά maintained. Σε αντίθεση με τα επίσημα repos που είναι.
Σίγουρα θα βάλεις πακέτα από το AUR, αλλά μάθε πως, για να καταλάβεις την φιλοσοφία του Arch. Αν στο μελλόν θελείς κάποιον installer/wrapper υπάρχουν και καλύτερες επιλογές από το Yaourt (όχι πρακτικότερες όμως). Αλλά ξεκίνα με την κλασσική μέθοδο (wiki AUR).

Το wiki του Arch είναι από τα πιο ενημέρα και πιο ενεργά που μπορείς να βρεις. Πολύ πιο πλήρες από το Gentoo στις καλές εποχές του, αν και όχι τόσο τεχνικό. Μπορείς να το συμβουλεύεσε.

Την εναλλαγή ελληνικών αγγλικών τη θες για το πληκτρολογίο φαντάζομαι.
Αυτό έχει να κάνει με το Desktop Manager που έχεις (gnome, xfce, kde). Αλλάζει το που είναι η ρύθμιση.

Προσωπικά προτιμώ μια διαφορετική προσέγγιση, που έχει και πολύ μικρό latency στην εναλλαγή.
Ορίζω τη γλώσσα στο Xorg, και χρησιμοποιώ το https://aur.archlinux.org/packages/perwindowlayoutd/ για να θυμάται ποια γλώσσα είχε κάθε εφαρμογή (παράθυρο).

στο .xinitrc:
setxkbmap -layout 'us,gr' -option grp:alt_shift_toggle,grp_led:scroll
perWindowLayoutD

Θέμα γούστου όμως το τι θα χρησιμοποιήσεις.
Ο DE σου σίγουρα έχει επιλογή για κάτι τέτοιο, αλλά αν είναι Gnome3 τότε παίζει να είναι κρυμμένο (δεν ξέρω αν το έχουν διορθώσει, πριν 1 χρόνο ήταν απιστευτη ταλαιπωρία).

--
Bill Seremetis
Drupal Implementor & IT support
email: bill at seremetis.net