[Archlinuxgr] Γενικά εισαγωγικά ερωτήματα νέου χρήστη

Klearchos-Angelos Gkountras kag at grrlz.net
Thu Jan 30 21:44:12 EET 2014

Γεια σου ,

πριν απαντησω στις ερωτησεις . οταν χρησιμοποεις το yaourt σου λέει
να επεξεργαστεις to αρχειο PKGBUILD . το PKGBUILD ειναι για να χτίσει
και να μετατρέψει τον πηγαίο κωδικα σε ενα πακετο λογισμικου ετσι ωστε
να το διαβάσει ο pacman ,καλό να ειναι να το διαβασεις .. μπορει να εχει
οτι θελει ο maintainer.

Προσοχη
Αμα θες να μην στο λεει αυτο απλά  δώσε στο τερματικο σου

$ echo EDITFILES=0 ~/.yaourtrc

On 01/30/2014 09:05 PM, Yorgos Diapoulis wrote:
> Γεια σε όλους.
> ΟΚ, αφού μου εγκαταστήσανε στο χακερσπεϊς το αρχλινουξ, είμαι στην
> ευχάριστη θέση να σετάρω το λειτουργικό.
> Είμαι χρήστης Μακ οπότε έχω μία ευχέρεια με το τερματικό

δεν ξέρω αμα σου το πακετο bash-completion με το οποιο ειναι βοηθητικο
για bash (=το κέλυφος του τερματικου )

> και μου εξήγησαν
> τα pacman, yaourt και με ένα GUI περιβάλλον που δεν ξέρω κάν ποιο έιναι
> (υποψιάζομαι gnome)και όλη την υποδομή από ασύρματο δίκτυο μέχρι
> libreoffice, flash player για youtube, gcc, qt, grub (ήδη έχω ξεχάσει τι
> είναι) κτλ.
Grub ειναι ενας bootloader :)

> [...]
> μεταπηδάει σε Μακ. Προσωπικά χρησιμοποιώντας το Μακ για realtime sound
> synthesis βλέπω ότι η μεταπήδηση από Μακ σε Αρτς είναι πολύ ευχάριστη.
>
> Αφού λοιπόν άλλαξα όλο το λειτουργικό σε ελληνικά και μετά από ένα ρεμπουτ
> με πυρηνική ξαναάλλαξα στα αγγλικά και τώρα αναζητώ το σορκατ για να αλλάζω
> μεταξύ των 2 γλωσσών.
>
> Απορίες
> 1. Ο Kernel που έχω είναι realtime; Για realtime sound-synthesis χρειάζομαι
> https://wiki.archlinux.org/index.php/Realtime_process_management το οποίο
> το ρύθμισα από το jackctl, αλλά μου έμεινε η απορία για τον κέρνελ.
αυτο θα σε πουν τα παιδια που το εγκατέστησαν ..
> 2. Όλα τα προγράμματα τα εγκαθιστώ με πακμαν, γιαουρτ ή υπάρχουν και άλλοι
> τρόποι?
στην ουσια ναι αλλά το yaourt ειναι οτι πρέπει
pacman -> official package manager
yaourt -> package manager για να κανει compile αυτομάτα μεσω του
PKGBUILD απο το AUR ( Arch Linux Repository )

Οπως και στο mac osx για να βαλεις κατι πρεπει να μπεις στο apple store
με το apple id σου το ιδιο και εδω ισχυει .. αλλα δεν εχεις apple id .

> 3. Μερικά πακέτα στο γιαυρτ που είναι πιθανώς επικύνδινα μάλλον δεν είναι
> και τόσο? Αφορμή στάθηκαν κάτι plugins για το SuperCollider όπου υπήρχαν
> στο yaourt (ενώ το SuperCollider το εγκατέστησα με pacman).
επειδη δεν υποστηριζετε απο native απο τα official repos μπορει αυτπς
που το εφτιαξτε το PKGBUILD να εχει βαλει οτι θελει . δες λιγο το
εισαγωγη μου
> 4. Υπάρχει αντίστοιχο του http://www.iterm2.com/#/section/home ?
για δες λιγο το terminator

$ yaourt terminator

χμ δεν νομιζω να σε ικανοποιήσει . αλλα δοκιμάσε το ποτέ δε ξέρεις

> 5. Έβαλα το sensors και προχώρησα στο decode-dimms
> https://wiki.archlinux.org/index.php/Lm_sensors#Running_sensors
> αλλά μου λέει
> No EEPROM found, are you sure the eeprom module is loaded?
>
> Ευχαριστώ για την υπομονή σας
Καλως ηρθες , καλά να περάσεις στο ArchLinux

--
Klearchos-Angelos Gkountras
--------Contact info-----------
mail       kag at grrlz.net