[Archlinuxgr] Γενικά εισαγωγικά ερωτήματα νέου χρήστη

Yorgos Diapoulis ydiapoulis at gmail.com
Thu Jan 30 21:05:48 EET 2014

Γεια σε όλους.
ΟΚ, αφού μου εγκαταστήσανε στο χακερσπεϊς το αρχλινουξ, είμαι στην
ευχάριστη θέση να σετάρω το λειτουργικό.
Είμαι χρήστης Μακ οπότε έχω μία ευχέρεια με το τερματικό και μου εξήγησαν
τα pacman, yaourt και με ένα GUI περιβάλλον που δεν ξέρω κάν ποιο έιναι
(υποψιάζομαι gnome) και όλη την υποδομή από ασύρματο δίκτυο μέχρι
libreoffice, flash player για youtube, gcc, qt, grub (ήδη έχω ξεχάσει τι
είναι) κτλ.

Είδα λίγο το αρχείο της λίστας και από ότι φαίνεται δεν είναι πολύ ενεργή,
οπότε ξεκινάω με κάποιες βασικές απορίες, με αφορμή κάτι που είδα στο
αρχλινουξ φορουμ, όπου έλεγε ένας ότι μετά από πολυετή πορεία στο Αρτς
μεταπηδάει σε Μακ. Προσωπικά χρησιμοποιώντας το Μακ για realtime sound
synthesis βλέπω ότι η μεταπήδηση από Μακ σε Αρτς είναι πολύ ευχάριστη.

Αφού λοιπόν άλλαξα όλο το λειτουργικό σε ελληνικά και μετά από ένα ρεμπουτ
με πυρηνική ξαναάλλαξα στα αγγλικά και τώρα αναζητώ το σορκατ για να αλλάζω
μεταξύ των 2 γλωσσών.

Απορίες
1. Ο Kernel που έχω είναι realtime; Για realtime sound-synthesis χρειάζομαι
https://wiki.archlinux.org/index.php/Realtime_process_management το οποίο
το ρύθμισα από το jackctl, αλλά μου έμεινε η απορία για τον κέρνελ.
2. Όλα τα προγράμματα τα εγκαθιστώ με πακμαν, γιαουρτ ή υπάρχουν και άλλοι
τρόποι?
3. Μερικά πακέτα στο γιαυρτ που είναι πιθανώς επικύνδινα μάλλον δεν είναι
και τόσο? Αφορμή στάθηκαν κάτι plugins για το SuperCollider όπου υπήρχαν
στο yaourt (ενώ το SuperCollider το εγκατέστησα με pacman).
4. Υπάρχει αντίστοιχο του http://www.iterm2.com/#/section/home ?
5. Έβαλα το sensors και προχώρησα στο decode-dimms
https://wiki.archlinux.org/index.php/Lm_sensors#Running_sensors
αλλά μου λέει
No EEPROM found, are you sure the eeprom module is loaded?

Ευχαριστώ για την υπομονή σας