[Thelug] Official Google Blog: Introducing the Google Chrome OS

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Mon Jul 20 22:21:37 EEST 2009

Nikos Alexandris wrote:

> Συμφωνώ, πάνω ~ κάτω, ότι έτσι έχουν τα πράγματα σήμερα. Ξεχνάμε την
> ουσία: open-source είναι, κυρίως, ένας καλύτερος τρόπος να αναπτύσσει
> κανείς λογισμικό.

Διαφορετικος, ναι.

Καλυτερος, το συζηταμε αν θελεις.

Εχω αρχισει να σχηματιζω την εντυπωση οτι ειναι ενα επαρκες και βιωσιμο
μοντελο για την περαιτερω αναπτυξη και βελτιωση ενος code-base του
οποιου η αρχικη αναπτυξη εγινε με ενα κλασσικο closed-source μοντελο,
παρα για την εξ'αρχης αναπτυξη απο το μηδεν ενος εργου. Υποψην οτι σε
τετοιες περιπτωσεις, το 75% [1] των ενεργων developers του project ειναι
συνηθως η αρχικη ομαδα που ανεπτυξε το closed-source πρωτοτυπο.

Αν ψαξεις λιγακι, θα δεις οτι αυτη ειναι πανω κατω η ιστορια του 83% [1]
των μεγαλων, επιτυχημενων, open source projects (ενδεικτικα : apache,
mozilla, mysql, openoffice. Η συγκριση openoffice και kword ειναι
χαρακτηριστικοτατη).

Ως μοντελο αναπτυξης λογισμικου εχει σιγουρα μια ξεχωριστη δυναμικη και
πολυ ενδιαφεροντα χαρακτηριστικα. Ενα μεγαλο μειονεκτημα του ειναι οτι
φαινεται να αποτελει λιγακι προιον εσωτερικης καταναλωσης - απο
developers για developers, καλυπτοντας τις αναγκες των ιδιων
περισσοτερο, παρα του τελικου τυπικου χρηστη.

Το αν τελικα παραγει καλυτερο software και *γιατι*, ισως αποδειχτει στο
μελλον. Ενδιαφερουσα ερωτηση: το open source παραγει καλο software απο
μονο του ως μοντελο, η απλα τυχαινει να ειναι ελκυστικο αυτη την εποχη
για εμπνευσμενους και ικανους developers;

[1] ναι, απο τον κωλο μου τα'βγαλα τα ποσοστα, boukouvalas-style, απλα
ειμαι γενικα καλυτερος στις μαντεψιες.

--
Christos Ricudis

Systems Administrator - IT Support Center     ___ O~
Aristotle University of Thessaloniki         =\_@\//=