[Thelug] provlimata me thunderbird...

Simos simos.lists at googlemail.com
Sat Feb 28 02:23:00 EET 2009

2009/2/27  <annak at uom.gr>:
> [...]
>
> mou dinei auto:
>
> anna at anna-laptop:~$ host -t ns otenet.gr
> otenet.gr name server ns1.otenet.gr.
> otenet.gr name server ns2.otenet.gr.
> anna at anna-laptop:~$
>
> Τώρα λες "Αυτό δείχνει ότι υπάρχει πρόβλημα σε επίπεδο UDP, όπου κόβεται το
> πακέτο. Το σύστημα δοκιμάζει να λάβεις τις πληροφορίες DNS μέσω TCP
> (εναλλακτική οδός), και πετυχαίνει. Εδώ θα βοηθήσει αν άλλοι χρήστες ΟΤΕΝΕΤ
> δοκιμάσουν το ίδιο, για ναδούμε αν είναι το πρόβλημα σε επίπεδο OTENET DNS ή
> του τοπικού μόντεμ/router που έχεις."

> anna at anna-laptop:~$ host smtp.googlemail.com 195.170.0.2

Με την εντολή αυτή, το σύστημά σου με Λίνουξ κάνει μια σύνδεση UDP με
το διακομιστή DNS της ΟΤΕΝΕΤ, και η σύνδεση αυτή αποτυγχάνει για
κάποιο παράξενο λόγο. Δεν μπορώ να σκεφτώ γιατί μπορεί να αποτυγχάνει,
διότι δε θα έπρεπε. Το πιο κοντινό στην πραγματικότητα που μπορώ να
φανταστώ είναι ότι υπάρχει κάποια προβληματική ρύθμιση στο διακομιστή
της OTENET. Αν κάποιος άλλος έχει ΟΤΕΝΕΤ, μπορεί να μάς κάνει την χάρη
να δοκιμάσει την εντολή και να γράψει το αποτέλεσμα. Pretty pleaz!?

Το λογισμικό ενός υπολογιστή με δικτύωση TCP/IP δοκιμάζει από
προεπιλογή να ζητά πληροφορίες DNS μέσω UDP και αν αυτό αποτυγχάνει
(πολύ σπάνια), μπορεί να κάνει σύνδεση τύπου TCP. Εδώ έχουμε αυτήν τη
σπάνια περίπτωση.

Υπήρξαν παλαιότερα περιπτώσεις όπου το DNS είχε πρόβλημα λόγω μόντεμ.
Τα μόντεμ/router έχουν μια επιλογή για DNS server όπου εξυπηρετούν τα
τοπικά μηχανήματα. Όταν δέχονται αιτήσεις DNS, τις προωθούν στο DNS
του πάροχου. Λειτουργούν με τρόπο που νομίζω λέγεται passthrough,
δηλαδή απλά διαμεσολαβούν. Το πρόβλημα στα μόντεμ αυτά είναι ότι δεν
μπορούσαν να διαμεσολαβήσουν σωστά όλών των ειδών τις αιτήσεις, με
αποτέλεσμα κάποιοι δικτυακοί τόποι να μη λειτουγούν.
Με τη χρήση της εντολής host smtp.googlemail.com 195.170.0.2
παρακάμπτεις το μόντεμ, οπότε καταλαβαίνουμε ότι το πρόβλημα είναι
αλλού (μάλλον όχι στο μόντεμ σου).

> Νομίζω ότι είναι περιττό να σου πω ότι δε σε αντιλαμβάνομαι πλήρως, ωστόσο σε
> εμπιστεύομαι απόλυτα και θα ήθελα να ρωτήσω, αν είναι πρόβλημα τοπικό, μπορεί
> να προήλθε από διακοπές ρεύματος; Και από δώ και πέρα, να απευθυνθώ στον
> Πάροχο;

Δεν πιστεύω να προέρχεται το πρόβλημα από διακοπές ρεύματος.
Πράγματι, για να πάρεις βοήθεια από τον πάροχο, πρέπει να βρεις τρόπο
να περάσεις σε second-level support όπου θα μπορούν να σε προωθήσουν
σε κάποιον που καταλαβαίνεί.

Αν κάποιος με τον ίδιο πάροχο είναι σε θέση να επιβεβαιώσει το
πρόβλημα, τότε αυτό θα βοηθήσει αρκετά.

Αν κάποιος είναι μεγαλύτερος γνώστης σε αυτά και είναι από την ίδια
περιοχή, θα μπορούσε να βοηθήσει. Όπως βλέπω όμως, ο Ρικούδης
αφιερώνει τον χρόνο του να ξεκατινιάζεται στη λίστα ubuntu-gr για
άσχετα με αυτόν θέματα.

Πάντως στην περίπτωσή σου είσαι σε θέση να δοκιμάσεις workarounds όπως
ανέφερα προηγουμένως, όπως να τροποποιήσεις το /etc/hosts ή να
ρυθμίσεις το σύστημά σου με OpenDNS (δες www.opendns.com).

Σίμος