[Thelug] ΕΡΤ - Οπτικοακουστικό Αρχείο-Δεν υποστηρίζονται λειτουργικά συστήματα Linux/Unix

Konstantinos Togias ktogias at math.upatras.gr
Thu Sep 4 15:24:28 EEST 2008

2008/9/4 Christos Ricudis <ricudis at itc.auth.gr>:

> Τις χρησιμοποιει το 95% των χρηστων υπολογιστη. Δε μπορεις να
> επιχειρηματολογησεις για το οτι ΔΕΝ ειναι ευρεως διαθεσιμες.

Το 95% του 95% χρηστών υπολογιστή που χρησιμοποιεί αυτές τις "ευρέως
διαθέσιμες" μεθόδους, τις χρησιμοποιεί παράνομα (μην μείνεις στο
ποσοστό, μπορεί να είναι μικρότερο ή μεγαλύτερο, αλλά σίγουρα είναι >
50%). Αν λοιπόν θεωρούμε ευρέως διαθέσιμο και αποδεκτό και αυτό που
είναι παράνομα και παράτυπα διαθέσιμο, πάω πάσο.

> Ναι, μπορει, ειδικα οταν υπαρχουν τοσο πολλες περιπτωσεις στις οποιες το
> κοστος ακομα και του hardware, ποσο μαλλον του software, επιδοτειται.

Αν επιδοτείται έχεις δίκιο και θα ήμουν ευχαριστημένος αν το κράτος
επιδοτούσε το κόστος απόκτησης του απαιτούμενου λογισμικού για όλους
τους πολίτες (από άποψης προσβασιμότητας, όχι όμως απο άποψη ογκου
δημόσιας δαπάνης, αλλά είναι άλλη ιστορία αυτή)

> Προφανως και ειναι, ειδικα απο τη στιγμη που εχεις ηδη δωσει τα εικοσαπλασια
> για να αγορασεις τον υπολογιστη στον οποιο τρεχεις το λογισμικο για το οποιο
> δεν θελεις να πληρωσεις.

Πιστεύω ότι για να μεταβούμε στην κοινωνία της πληροφορίας και να
γίνουμε ψηφιακοί πολίτες όπως συνηθίζουν να διαφημίζουν οι πολιτικοί
θα έπρεπε να παρέχονται δωρεάν και σε όλους τους πολίτες και η
πρόσβαση στο διαδίκτυο και ο βασικός ηλεκτρονικός εξοπλισμός που
απαιτείται για αυτό το σκοπό. Δυστυχώς το κόστος του h/w και των
τηλεπικοινωνιών είναι (ακόμα? ) τόσο υψηλό που να είναι πολυδάπανη και
ίσως ανέφικτη μια τέτοια παροχή από το κράτος. Στο λογισμικό όμως τα
πράγματα είναι αλλιώς. Υπάρχει τώρα, σήμερα λογισμικό ελεύθερο και
δωρεάν και κυρίως ανοικτά πρότυπα που μπορούν να έχουν ελεύθερες
υλοποιήσεις. Έτσι στο κομμάτι της υπηρεσίας και του λογισμικού
πρόσβασης υπάρχει λύση σήμερα με κόστος μηδέν ώστε να εξασφαλιστει η
πρόσβαση από όλους. Είναι σωστό να μην προτιμείται;;;

> Τα διοδια ειναι τελος χρησης της υποδομης του δρομου, που δεν υποχρεουται να
> πληρωσει καποιος που δεν χρησιμοποιει τον δρομο. (αυτο με την απαγορευση
> αποκλειστικης διελευσης μεσω διοδιων πρωτη φορα το ακουω - που αναφερεται;)

Εδώ θα ζητήσω συγνώμη... Καπου το είχα ακούσει ή διαβάσει και βιάστηκα
να το πω χωρις να το διασταυρώσω (μου φάνηκε λογικό οταν το είχα
ακούσει...) . Ψάχνοντας λίγο δεν μπόρεσα να εντοπίσω κάποια επίσημη
αναφορά που να το επιβεβαιώνει. Οπότε πιθανόν να είναι εντελώς ψέμα.
Ζητώ συγγνώμη και πάλι.

> Αρα το να ζητας να σου δωσουν δωρεαν λογισμικο για να μην αποκλειεται η
> προσβαση σου στις ηλεκτρονικες υποδομες ισουται με το να ζητας τζαμπα
> αυτοκινητο για να μην αποτρεπεται η ελευθερη προσβαση σου στο δρομο, ενω
> αυτο που θα επρεπε να ζητησεις ειναι δωρεαν γραμμη DSL.

> Αυτο δεν ειναι αναγωγικο επιχειρημα, ειναι σχημα λογου. Στην κυβερνοθαλλασα
> της πληροφοριας εχω το δικαιωμα να δεσω το ιστοφορο δεξαμενοπλοιο μου στην
> ακτη του ιστοχωρου χωρις να πληρωσω εξοδα ελλιμενισμου;
>
> Συμπερασμα : οι αυθαιρετες αναλογιες σπανιως αποτελουν λογικα επιχειρηματα.

Οκ. Πάω πάσο εδώ, αλλά το θέμα των επιλογών από κρατικούς φορείς όταν
έχουν να διαλέξουν μεταξύ δύο πλατφορμών μιας ανοικτής και δωρεάν για
τον πολίτη και μιας κλειστής που κοστίζει έστω και 1 ευρώ στον πολίτη
παραμένει.

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.