[Plug] Debian Lenny (2.6.26-1-686) - System Beep Bug (?) - Gnome

ithilgore advent.cloud.strife at gmail.com
Tue Feb 10 11:35:59 EET 2009

Dimitris Dalianis wrote:
> Καλημέρα.
>
> Τρέχω εδώ και αρκετό καιρό αυτόν τον πυρήνα,μέχρι χτες όλα ήταν
> καλά.Χτες μετά από μία αναβάθμιση κάτι μάλλον δεν πήγε καλά και από τότε
> αντιμετωπίζω το εξής.
>
> Κάθε φορά που πρέπει να ακουστεί ένα system beep,το gnome επανεκκινει.Το
> προβλημα ξεκινάει από την αρχή (μόλις ξεκινάει το gdm και εμφανιζεται η
> login screen ακουγεται beep,άρα ξαναξεκινάει απ την αρχη) αλλά και
> αργότερα (κατάφερα να συνδεθω με εναλλαγη tty και gdm,αλλά και παλι την
> πρωτη φορα που έπρεπε να ακουστει το system beep ξαναξεκινησε το gnome)

> [...]

Συνήθως όταν δίνεται στο stdout τα \a ή \7 ακούς το system beep.

$ cat beep.c
int main(void) {
        write(2, "\a", 1);
        return 0;
}

$ gcc beep.c -o beep
$ ./beep

----------------------------------

$ cat beep2.c
int main(void) {
        write(2, "\7", 1);
        return 0;
}

$ gcc beep2.c -o beep2
$ ./beep2

-----------------------------------

$ echo $$
6560
$ cd asdf
$ ls
$

Ενώ έχεις ήδη ανοίξει το strace δοκίμασε να κάνεις tab completion
$ ls <tab>

Στο strace θα δεις το \7 να πηγαίνει στο stdout.

$ strace -p 6560
Process 6560 attached - interrupt to quit
read(0,
write(2, "\7"..., 1)                    = 1

To Gnome απ'όσο ξέρω βάζει διάφορα περίεργα abstractions πάνω από  πολλά
πράγματα (άρα και στον speaker), οπότε αρχικά δες αν τα παραπάνω
προκαλούν crashes. Υπάρχει ενδεχόμενο να δημιουργείται πρόβλημα με τον
driver (hint: modprobe -r pcspkr).

Δοκίμασε επίσης με άλλο desktop environment/window manager τα ίδια
βήματα για να απομονώσεις το πρόβλημα. Αν σταματήσει να υφίσταται εκεί,
τότε είναι μάλλον πρόβλημα του Gnome, οπότε από και πέρα καλή τύχη.