<html><head></head><body style="word-wrap: break-word; -webkit-nbsp-mode: space; -webkit-line-break: after-white-space; ">To Ubuntu 8.10 μπορεί να εγκατασταθεί πάρα πολύ εύκολα σε κάρτες SD - προτείνεται να είναι ξεκλείδωτος ο φορητός, αν και μπορεί να τρέξει και χωρίς αυτό. Εισήγησή μου είναι κάρτες 4GB και άνω, που είναι πλέον σχετικά φθηνές. Τρέχει τα πάντα σχεδόν, ακόμη και τα λογισμικά του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε Flash (αν και κάπως αργά, όμως με πλήρη λειτουργικότητα). Αν χρειαστείτε βοήθεια, η ομάδα του Μάθησης είναι στη διάθεσή σας!<div><br></div><div>Έχουμε σχεδόν ολοκληρώσει το πρόγραμμα επιμόρφωσης που θα ξεκινήσουμε από το τέλος Σεπτεμβρίου. Αναμένεται να σταλεί στο ΕΛΛΑΚ για τελικά σχόλια μέσα στην επόμενη εβδομάδα.</div><div><br></div><div>φιλικά,</div><div><br></div><div>Αλέξανδρος Κοφτερός</div><div>Δάσκαλος<br><div><br></div><div><br><div><div>On 05 Αυγ 2010, at 12:15 μ.μ., Ευγενία Αμαξίδου wrote:</div><br class="Apple-interchange-newline"><blockquote type="cite"><br>Καλημέρα συνάδελφοι!<br>
<br>
Δε χρειάζεται το developer'skey. Οδηγίες εγκατάστασης υπάρχουν στο <a href="http://mathisis.org/">mathisis.org</a> σε ένα από τα τελευταία μαθήματα. Προσωπικά το εγκατέστησα σύμφωνα με τις οδηγίες και με λίγη βοήθεια από τον Αλέξανδρο Κοφτερό χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα! <br>
Απλά δε βάλαμε developer's key αν θυμάμαι καλά. Θα πρότεινα να στείλετε κανένα μήνυμα στο "μάθησης". Αν δε λείπουν τα παιδιά διακοπές, θα σας βοηθήσουν.<br>Καλή συνέχεια! <br><br>ΥΓ Οι δικιές μας δραστηριότητες βρίσκονται αναλυτικά στο μπογκ μας (<a href="http://xomologiseisgympyrgou.blogspot.com/">http://xomologiseisgympyrgou.blogspot.com/</a>)<br>
<br><div class="gmail_quote">Στις 3 Αυγούστου 2010 2:15 μ.μ., ο χρήστης Despina Maltezou <span dir="ltr"><<a href="mailto:dmaltezou@gmail.com" target="_blank">dmaltezou@gmail.com</a>></span> έγραψε:<br><blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;">
<div><div></div><div>On 23/6/2010 4:20 μμ, Thanasis Priftis wrote:<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;">
Αγαπητοί φίλοι και συνεργάτες,<br>
<br>
τώρα που η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της θα μπορούσαμε να<br>
μοιραστούμε μερικές από τις εμπειρίες σας, θετικές και αρνητικές, τόσο<br>
σε σχέση με τα μηχανήματα τα ίδια αλλά και γενικά με την επίδραση που<br>
είχαν στη δομή και την καθημερινότητα των μαθητών και της τάξης.<br>
<br>
Πόσες φορές χρησιμοποιήθηκαν οι υπολογιστές μέσα στην τάξη, πόσο συχνά<br>
έπαιρναν τον υπολογιστή στο σπίτι, χρησιμοποιήθηκαν οι υπολογιστές σε<br>
δραστηριότητες εκτός τάξης όπως σε σχολικές εκδρομές ή σε άλλες<br>
συνεργασίες;<br>
<br>
Επίσης θα θέλαμε μερικές από τις ιδέες σας σχετικά με πιθανές<br>
βελτιώσεις στις υπάρχουσες δραστηριότητες (Activities) αλλά και<br>
προτάσεις για τη δημιουργία νέων.<br>
Αν είναι δυνατόν να μπορούσαμε να έχουμε τα όποια κείμενά σας μέχρι το<br>
τέλος της επόμενης εβδομάδας;<br>
<br>
Σε κάθε περίπτωση, σας ευχαριστούμε για την μέχρι τώρα συνεργασία, για<br>
τις στιγμές που μας προσφέρατε τα παιδάκια σας και εσείς :-)<br>
<br>
Καλή συνέχεια σε όλους<br>
<br>
Παύλος<br>
Θανάσης *2<br>
_______________________________________________<br>
Olpc-republic mailing list<br>
<a href="mailto:Olpc-republic@lists.hellug.gr" target="_blank">Olpc-republic@lists.hellug.gr</a><br>
<a href="http://lists.hellug.gr/mailman/listinfo/olpc-republic" target="_blank">http://lists.hellug.gr/mailman/listinfo/olpc-republic</a><br>
<br>
</blockquote></div></div>
Δέσποινα Μαλτέζου<br>
Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Αφών Μαλτέζου<br>
Άργος Αργολίδας<br>
<br>
Αγαπητοί συνάδελφοι,<br>
γράφω κι εγώ τις εντυπώσεις μου από τη σχολική χρονιά που πέρασε.Χρησιμοποιήσαμε από το Πάσχα τους OLPC στο σχολείο μου<br>
σε παιδιά της Ε' τάξης δύο φορές τη βδομάδα και πειραματικά και στο νηπιαγωγείο. Οι δραστηριότητες που έγιναν ήταν πολλές και<br>
περιγράφονται στο σχετικό blog του σχολείου (<a href="http://maltezou.wordpress.com/" target="_blank">maltezou.wordpress.com</a>).<br>
Μεγάλο ενθουσιασμό προκάλεσαν οι δικτυακές δυνατότητες του OLPC για συνομιλία και διαμοιρασμό κειμένων. Άλλες δραστηριότητες, όπως η χελωνίτσα, ήταν χρήσιμες αλλά για συγκεκριμένα λίγα μαθήματα, όπως τη χάραξη γεωμετρικών σχημάτων. Σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ανεβάσαμε κάποιες ασκήσεις στο e-class που πήγαν πολύ καλά, αφού και το κομμάτι της ουσίας εξυπηρετήσαμε, οι ασκήσεις ήταν σχεδιασμένες από το διδάσκοντα άρα στόχευαν ακριβώς εκεί που στόχευε και το μάθημα, αλλά και τα παιδιά ευχαριστήθηκαν γιατί είχαν άμεση ανατροφοδότηση ( βέβαια όταν αυτή η χρήση των ασκήσεων έγινε αρκετές φορές "ξεθώριασε" λίγο η χαρά τους!)<br>
Πάμε όμως και στα μελανά σημεία:<br>
Γνωρίζαμε για τις περιορισμένες δυνατότητες που είχαν οι υπολογιστές και είχαμε προετοιμαστεί κατάλληλα. Άλλωστε δε χάθηκε και ο κόσμος να περιμένεις και λίγο παραπάνω, όταν αυτό το εργαλείο σου δίνεται σε μαζική κλίμακα και δωρεάν... Όμως, είναι τελικά προβληματική η μη αξιοπιστία του σε μερικές περιπτώσεις:<br>
Το ποντίκι κολλάει ξαφνικά και απρόκλητα και πρέπει να γίνει επανεκκίνηση. Τότε όλη η τάξη πρέπει να περιμένει...<br>
Ο κειμενογράφος έχει λίγες δυνατότητες. Πέρα από το θέμα της μορφοποίησης που δεν έχει τόση σημασία, δεν μπορείς να αναδιατάξεις το κείμενο, η εισαγωγή εικόνας και μερικές φορές και κειμένου είναι προβληματική. Αν τελειώσεις την εργασία σου και πας να την αποθηκεύσεις στο στικάκι θα δεις ότι μερικές φορές δεν γίνεται.(Με φώναξαν μαθητές για υποστήριξη και ενώ έκανα τις ίδιες ενέργειες με τους άλλους μαθητές, αλλά η αποθήκευση δε γινόταν!) Γρήγορα λοιπόν είδα ότι το μοντέλο που πολλές φορές εφαρμόζω στη διδασκαλία μου ( web wizard, σύνθεση πληροφοριών από το διαδίκτυο, εξαγωγή εργασίας) δε μπορεί να δουλέψει με τα μηχανάκια αυτά αξιόπιστα και περιοριστήκαμε να ψάχνουν τα παιδιά το υλικό στο διαδίκτυο και να γράφουν στο τετράδιό τους.<br>
Τη λύση στα παράπάνω προβλήματα την είδα στην πράξη όταν τώρα το καλοκαίρι έπαιξα λίγο με έναν XO που τρέχει ΧUBUNTU από κάρτα SD, εφοδιασμένο με OpenOffice. Το ποντίκι όταν σπάνια κολλάει μετά από λίγο ξεκολλάει, οι εργασίες γίνονται μια χαρά, χωρίς καθόλου προβλήματα στην αντιγραφή ή στην αποθήκευση ή στη μορφοποίηση. Και κάτι άλλο σημαντικό για τα παιδιά: Παίζει mp3 και avi, χωρίς τα οποία τα παιδιά πια δύσκολα κάνουν. Βέβαια συνεχίζει να παίζει προβληματικά on line video αλλά καλύτερα για την προστασία του περιεχομένου.<br>
Στον πιθανό αντίλογο ότι χάνονται τα καλούδια του περιβάλλοντος Sugar, έχω να πω ότι αφαιρώντας την κάρτα ο υπολογιστής τρέχει κανονικά Fedora- Sugar. Άρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις του μαθήματός σου εκκινείς τον υπολογιστή όπως θέλεις!<br>
Δυστυχώς έχω ζητήσει το developer's key για τους υπολογιστές που έχουν οι μαθητές μου αλλά είχα κι εγώ τις δυσκολίες που είχαν και άλλοι συνάδελφοι. Θα σας ζητούσα λοιπόν να γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες για να δηλωθούν οι υπολογιστές από το ΕΛΑΚ και να πάρουμε το developer's key. Θα μπορέσουμε έτσι να απογειώσουμε νομίζω τη διδασκαλία.<br>
<br>
Ευχαριστώ πολύ<div><div></div><div><br>
_______________________________________________<br>
Olpc-republic mailing list<br>
<a href="mailto:Olpc-republic@lists.hellug.gr" target="_blank">Olpc-republic@lists.hellug.gr</a><br>
<a href="http://lists.hellug.gr/mailman/listinfo/olpc-republic" target="_blank">http://lists.hellug.gr/mailman/listinfo/olpc-republic</a><br>
</div></div></blockquote></div><br>
_______________________________________________<br>Olpc-republic mailing list<br><a href="mailto:Olpc-republic@lists.hellug.gr">Olpc-republic@lists.hellug.gr</a><br><a href="http://lists.hellug.gr/mailman/listinfo/olpc-republic">http://lists.hellug.gr/mailman/listinfo/olpc-republic</a><br></blockquote></div><br></div></div></body></html>