<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
  <meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
</head>
<body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
Ύστερα από τη σημερινή συνάντηση με το Θανάση και την αδυναμία μου να
παραστώ στην ημερίδα της Θεσσαλονίκης την άλλη Κυριακή θα ήθελα να
μεταφέρω κάποιες πρώτες εντυπώσεις από την αξιοποίηση του OLPC το λίγο
διάστημα που το έχουμε στην τάξη.<br>
<br>
Ο ενθουσιασμός των παιδιών είναι δεδομένος, μόνο που δε διαρκεί για
παντα.<br>
Το κυριότερο "τεχνικό" πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν αυτό της
συνεργασίας. Δυστυχώς η προσπάθεια συγγραφής κειμένου περαν των δύο
ατόμων δημιούργησε κάθε φορά πολλά τεχνικά προβλήματα. Κάποιος από τους
τρεις ή 4 υπολογιστές "βάραινε". Βέβαια το να αξιοποιήσω τις
συνεργατικές δυνατότητες του υπολογιστή,  δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Χρειάζεται να θεσπιστούν και να ακουλουθούνται "κανόνες" για να
προχωράει η δουλειά.<br>
<br>
Πολλές φορές η ανυπομονησία των παιδιών τα οδηγεί σε πρόωρο πάτημα
πλήκτρων  με αποτέλεσμα να μπλοκάρουν πολλές φορές τα μηχανάκια
(μιαδραστηριότητα ενεργοποιημένη 5 ή και έξι φορές!!!!!). Με το πέρασμα
του χρόνου έμαθαν να έχουν υπομονή αλλά αυτό το πρόβλημα δεν έχει
εξαλειφθεί ακόμη.<br>
<br>
Η χρήση της φωτογραφικής μηχανής φθάνει πολλές φορές τον υπολογστή στα
όριά του. Τα κειμενα που έγραψαν οι μαθητές και έβαλαν μέσα σε αυτα
φωτογραφίες που τράβηξαν έγιναν ιδιαίτερα βαριά (ένα μικρό κείμενο και
μια φωτογραφία= 1,5 ΜΒ!!!!). Στον επεξεργαστή κειμένου όλοι
αντιμετώπισαν πρόβλημα στοίχισης του κειμένου σε σχέση με φωτογραφίες ή
εικόνες που έβαλαν. <br>
Από τον επεξεργαστή κειμένου δυστυχώς <strong>απουσιάζει ένα κουμπί
“αποκοπής”</strong> τμημάτων του κειμένου. Κάτι τέτοιο θα βοηθούσε την
αναδιάταξη παραγράφων μέσα στα κείμενα. Δραστηριότητες αυτού του τύπου
υπάρχουν σε πολλές ενότητες του σχολικού εγχειριδίου, στις οποίες ο
μαθητής καλείται να βάλει τις παραγράφους ενός κειμένου στη σωστή
σειρά, βάζοντας ένα αριθμό σε κάθε παράγραφο που υποδηλώνει τη σειρά
που πρέπει να έχει αυτή. Χρησιμοποιώντας τα παραδοσιακά μέσα (χαρτί και
μολύβι) δεμ πορεί να δει το τελικό αποτέλεσμα κάτι που μπορεί να γίνει
σε επεξεργαστή κειμένου που διαθέτει την εν λόγω λειτουργία.<br>
<br>
Η δραστηριότητα της εννοιολογικής χαρτογράφησης (labyrinth) πάσχει σε
βασικές δυνατότητες. Τη χρησιμοποιήσαμε αρκετές φορές. Το λογισμικό
έδειξε να παρέχει μεγαλύτερη <strong>ευκολία στην αναδιοργάνωση των
κόμβρων, των ετικετών και των δεσμών</strong> σε σχέση με το μολύβι και
το χαρτί (η χρήση του πλήκτρου shift σε συνδυασμό με το κουμπί
εμφάνισης-εξαφάνισης δεσμού ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη) . Η <strong>δύσχρηστη

δυναμική μετακίνηση των κόμβων</strong> χωρίς την αλλαγή δεσμών
δημιούργησεπροβλήματα και κατανάλωσε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου που
χρειάστηκαν κάθε φορά τα παιδιά. <strong>Είναι χαρακτηριστικό ότι όλο
και περισσότεροι μαθητές επέλεγαν το χαρτί και το μολύβι. Ο
εμπλουτισμός της δραστηριότητας με ένα τέτοιο εργαλείο κρίνεται
αναγκαίος</strong>. Αναγκαία είναι και η χρήση βελών στους δεσμούς
(links) ώστε οι εννοιλογικοί χάρτες να είναι πληρέστεροι.<br>
<br>
Ιδιαίτερα εύχρηστη ήταν η δραστηριότητα απομνημόνευση. Κανείς δεν
αντιμετώπισε δυσκολίες στη δημιουργία παιχνιδιών. Δεν μπορέσαμε να
τρέξουμε τη δραστηριότητα αυτή συνεργατικά.<br>
<br>
Σήμερα δοκιμάσαμε για πρώτη φορά το χελωνάκι. Το πρόβλημα των μικρών
και δυσανάγνωστων εικονιδίων ξεπεράστηκε εύκολα. Το ένα δίωρο δεν ήταν
αρκετό για να βγουν συμπεράσματα.<br>
<br>
Την "ημερολογιακή" καταγραφή των εμπειριών μας μπορείτε να τη δείτε και
στο Blog που ανοίξαμε: <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://olpcingreece.wordpress.com/">http://olpcingreece.wordpress.com/</a><br>
<br>
<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">-- 



Grigoris Filippiadis

***************************
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://users.sch.gr/grfilip">http://users.sch.gr/grfilip</a></pre>
</body>
</html>