[OLPC-Greek schools] Αξιοποίηση του διαδικτύου στο OLPC

Grigoris grfilip at freemail.gr
Sat Feb 19 11:29:45 EET 2011


Φέτος χρησιμοποιήσαμε αρκετές φορές τη δραστηριότητα της περιήγησης 
(Γ΄τάξη). Ο περιηγητής του sugar είναι εύκολος στη χρήση του, αλλά στην 
πράξη δεν αποδείχθηκε λειτουργικός.

Η έλλειψη της δυνατότητας να κρατά αγαπημένες διευθύνσεις, όπως κάνουν 
φυλλομετρητές σε άλλα λειτουργικά συστήματα, λειτούργησε ανασταλτικά 
στην επικουρική καιθ περιορισμένης διάρκειας χρήση του XO-1 στην τάξη. 
Όταν ο υπολογιστής δεν αποτελεί το κύριο μέσο σε ένα μάθημα και καλείται 
να "προσφέρει τις υπηρεσίες του" σε μια συγκεκριμένη φάση (πχ. αναζήτηση 
ενός θέματος στη wikipedia) χάνεται πολύτιμος χρόνος από την 
πληκτρολόγηση και μόνο της διεύθυνσης URL. Η αποθήκευση στο ημερολόγιο 
δε βοήθησε ιδιαίτερα γιατί η δραστηριότητα "χάθηκε" σε μια πληθώρα άλλων 
που αποθηκεύτηκαν μετά την τελευταία χρήση.

Σε αυτή τη λογική χρήσης του ΧΟ-1 αρνητικός παράγοντας είναι και το 
χρονικό διάστημα που απαιτείται για την εκκίνηση.  Στο μάθημα της 
γλώσσας μαπίνουμε σε κάποια φάση στηνγια αναζήτηση βιογραφικών στοιχείων 
του συγγραφέα. Σε μια τέτοια περίπτωση ή θα έπρεπε οι υπολογιστές να 
είναι όλη την ώρα ανοικτοί (με αποτέλεσμα να είναι εξαντλημένες οι 
μπαταρίες στο τέλος της ώρας) ή να χαθεί ένα πεντάλεπτο από το μάθημα 
μέχρι να ανοίξουν.

Ένα ακόμη αρνητικό σημείο αποτελούν και τα προβλήματα τεχνικής φύσης. 
Κάθε φορά όλο και κάποιος υπολογιστής αντιμετωπίζει πρόβλημα σύνδεσης με 
το διαδίκτυο ή ο φυλλομετρητής αρνείται πεισματικά να κατεβάσει τη 
σελίδα ή το καταφέρνει μετά από αρκετό χρόνο.

Συνοπτικά: Όταν απαιτείται επικουρική και περιορισμένη χρήση του 
διαδικτύου, οι υπολογιστές δυσκολεύονται συνήθως να ακολουθήσουν το 
ρυθμό του μαθήματος. Η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση αυτού του είδους 
απαιτεί μάλλον την προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στους ΧΟ-1 
χμ... :-(

Υπάρχουν εμπειρίες από τη χρήση των XO-1 στη λογική που προανέφερα;

Γρηγόρης


More information about the Olpc-republic mailing list