Για το WINE και το partition manager.

Alexandros Kosiaris alex at noc.grnet.gr
Mon Jun 29 15:45:10 EEST 2009

Thanasis wrote:

> Δεν υπάρχει τέτοιο αντίστοιχο σε linux, γιατί είναι επικίνδυνο. Όταν το
> έκανες σε windblows το έπαιζες κορώνα-γράμματα άν δεν είχες backup.

Βεβαίως και υπάρχει....

1) umount partition (εάν μιλάμε  για το root partition αυτό σημαίνει ότι
bootare με CD)
2) resize2fs(ή resize_reiserfs εάν έχεις reisefs, κτλ κτλ) /dev/sdaX
NEW_SIZE
3) Σβήνεις το partition
4) To ξαναδημιουργείς ακριβώς το ίδιο αλλά με μικρότερο μέγεθος

Απλά θέλει προσοχή το νέο partition να μην καταλήξει μικρότερο από το
μέγεθος του filesystem γιατί τότε την πάτησες...

Και το αντίθετο προφανώς δουλεύει ώστε να το μεγαλώσεις αλλά προσοχή ότι
το partition μπορεί να μεγαλώσει μόνο προσθέτοντας χώρο στο τέλος και
όχι στην αρχή.

> Σε linux μόνο με lvm μπορείς να κάνεις resize και πάλι υπό περιορισμούς
> (κυρίως για επάυξηση μεγέθους, ενώ για μείωση χωρίς backup to
> παίζεις...). Εφ`όσον όμως δεν έχεις στήσει τα partitions σε lv, καλύτερα
> μείνε όπως είσαι, τουλάχιστον έως ότου χρειαστείς παρισσότερο από 90GB
> στο /home.
> Η απλότητα (χωρίς lv) είναι καλύτερη κατά την άποψή μου. Έπειτα, δεν
> ξέρω άν το ubuntu σου δίνει επιλογή για lvm...
> (http://www.tldp.org/HOWTO/LVM-HOWTO/)

Το LVM δεν σε γλιτώνει από το resize fs σε γλυτώνει από
α) To σβήσιμο και ξαναφτιάξιμο του partition και να πρέπει να κάνεις
πράξεις όταν τα φτιάχνεις
β) Να πρέπει να έχεις ελεύθερο χώρο στο τέλος του partition που θες να
μεγαλώσεις...

--
Alexandros Kosiaris 	Network Operation Center , GRNET S.A.
e-mail : alex at noc.grnet.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074