Για το WINE και το partition manager.

Θοδωρής Λύτρας thlytras at gmail.com
Fri Jun 26 22:42:23 EEST 2009

Στις Παρ 26 Ιουν 2009, ο/η Andreas Antypas έγραψε:
> [...]
> διαπιστώσει ότι δημιουργεί ένα αρχείο τύπου /.wine/c:/program
> files/*.exe και μέσα σ' αυτό έχει προεγκατεστημένες κανα δυο τρεις
> εφαρμογές των windows, όπως το notepad που δουλεύουν κανονικά.
> Πώς μπορώ να εγκαταστήσω κι άλλες εφαρμογές;
> Συγκεκριμένα θέλω να εγκαταστήσω άμεσα το TLG γιατί η γυναίκα μου δεν
> μπορεί να δουλέψει χωρίς αυτό και δεν ξέρω τι να κάνω. Πώς χειρίζομαι το
> setup.exe του TLG;. Τι κάνω περαιτέρω;
> Σημειωτέον ότι στους υπολογιστές με λίνουξ δεν έχω πια καθόλου windows
> διότι έχουν κολλήσει κατά καιρούς και τα έβγαλα.

Λοιπόν, στο directory ~/.wine/drive_c/ ουσιαστικά το WINE δημιουργεί μια
"ψευδο-εγκατάσταση" windows, ώστε οι εφαρμογές να νομίζουν οτι λειτουργούν σε
κανονικά windows.

Επειδή όμως "WINE Is Not and Emulator" αλλά υλοποίηση του Win32 API στο Linux,
αυτό που κάνεις είναι οτι τρέχεις το .exe αρχείο του installer (π.χ. δίνοντας
σε κονσόλα: wine foo.exe ή από τον nautilus δεξί κλικ στο εικονίδιο και "open
with" wine) και εγκαθιστάς το πρόγραμμα στο ψεύδο-drive C: .

Από εκεί και πέρα για να τρέξεις το πρόγραμμα δίνεις σε κονσόλα wine και το
πλήρες path του .exe στο "~/.wine/drive_c/Program Files" (ή από το ναυτίλο
open with, ή φτιάχνεις μια συντόμευση στην επιφάνεια εργασίας).

Για τα ανωτέρω υπάρχουν πολλά tutorials στο google που εξηγούν πως εγκαθιστάς
προγράμματα με το wine. Ψάξε το.

> 2) Προσπάθησα να δουλέψω ένα partition manager στο ubuntu και μου δίνει
> μόνο τον GParted. Αφού τον εγκατέστησα μέσα από το synaptic διαπιστώνω
> ότι όλες οι εντολές φαίνονται "αχνογραμμένες" και έτσι δεν μπορώ να κάνω
> αλλαγές στα μεγέθη των κατατμήσεων παρά μόνο κατάργησή τους, ενέργεια
> που θα επιφέρει την καταστροφή των αρχείων.
[snip, snip]

Πρόσεξε οτι εξ ορισμού ΔΕΝ μπορείς να κάνεις resize σε μια κατάτμηση linux η
οποία είναι προσαρτημένη (mounted). Πρέπει να είναι αποπροσαρτημένη, πράγμα
που δε γίνεται εφόσον τρέχεις τη διανομή σου. Χρειάζεται να μπουτάρεις από
κάποιο live CD για να κάνεις επεμβάσεις. Για το λόγο αυτό υπάρχει το Gparted
live CD.

Ρίξε μια ματιά εδώ: http://www.howtoforge.com/partitioning_with_gparted
Είναι από τα πρώτα link που βγαίνουν στο google αν ψάξεις με τις λέξεις
"gparted resize partition".

> Έψαξα στο google partition manager για ubuntu αλλά δεν βρήκα κάτι άλλο
> εκτός από τον GParted. Τι προτείνετε για το θέμα αυτό;

= GParted

> ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΙΟ ΠΑΛΙΟ ΜΟΥ ΘΕΜΑ

Κατ΄ αρχήν όταν λέει open nautilus θεωρείται ότι τον ανοίγεις ως root, πράγμα
που το κάνεις πατώντας Alt-F2 και γράφοντας gksu nautilus . Τούτο επειδή
εγκαθιστάς fonts στο σύστημα, όχι σαν απλός χρήστης.

Από κει και πέρα αναλυτικές πληροφορίες υπάρχουν στο
https://wiki.ubuntu.com/Fonts

καθώς και στο
http://www.wikihow.com/Install-True-Type-Fonts-on-Ubuntu

Google is your friend!