list dead?

Andreas Antypas advocate at otenet.gr
Wed Apr 8 23:13:06 EEST 2009

Είμαι περήφανος που συμμετείχα στη λίστα του Λίνουξ. Φυσικά συμμετείχα
ως απλώς άσχετος χρήστης από τα τέλη του 2003 απ' όσο θυμάμαι· τότε μ'
ένα suse 9.1, που δε δούλευε πάνω σε κανένα μηχάνημά μου, δεν αναγνώριζε
κανένα winmodem και ήθελε κάτι περίπλοκες ρυθμίσεις για το netmod. Δεν
είχα τη δυνατότητα να αποκτήσω γνώσεις επί του προγραμματισμού, μια και
το λίνουξ ουσιαστικά τέτοιους χρήστες ήθελε.
Είχα πιστέψει από πολύ παλιά, όπως κι εκατομμύρια άλλοι, ότι το Λίνουξ
είναι το μέλλον στο λογισμικό και ότι κάποια στιγμή θα σκοτώσει τη
Μικρομαλακή. Ήταν θέμα χρόνου γιατί είχε τις προϋποθέσεις: Διαχειριζόταν
το μεγαλύτερο αγαθό του ανθρώπου, την ελευθερία γενικά και την ελευθερία
στη διάδοση της γνώσης ειδικότερα. Γι' αυτό πάντοτε διάβαζα επί τροχάδην
τα μηνύματα της λίστας ασχέτως αν δεν καταλάβαινα (σχεδόν) τίποτε.
Παρόλα αυτά πίστευα, όπως και εκατομμύρια άλλοι χρήστες μη
προγραμματιστές, χρήστες που έμαθαν να λειτουργούν σε οπτικό περιβάλλον
και όχι σε γραμμή εντολών, ότι το Λίνουξ, παρά τα προβλήματα που
αντιμετωπίζαμε μαζί του εμείς οι άσχετοι, θα νικήσει.
Και αυτό που πιστέψαμε ήρθε! Ήρθε; Όχι βέβαια! Δεν ήρθε από μόνο του.
Κάποιοι μας το έφτιαξαν και μας το έφεραν.
Οι νέες εκδόσεις του Λίνουξ τρέχουν παντού, τρέχουν γρήγορα,
αναγνωρίζουν τα πάντα, είναι πλέον πιο φιλικές στο χρήστη από τα
Windows, δεν έχουν διενέξεις, δεν έχουν σπασίματα, δεν έχουν
κατασκοπεία, δεν έχουν ιούς (τουλάχιστον όσο κυριαρχεί η Μικρομαλακή).
Στην οικογένειά μας διαθέτουμε 5-6 υπολογιστές. Έχω δύο στο γραφείο. Στο
κυρίως δικό μου pc έχω ακόμη τα windows, μόνο και μόνο επειδή δεν έχω
χρόνο να κάνω τις χιλιάδες μικροπροσαρμογές στο περιβάλλον που έχω
φτιάξει τόσα χρόνια στα μέτρα μου. Το καλοκαίρι όμως δε θα μου
γλιτώσουν.
Στον άλλο υπολογιστή του γραφείου έχω το Ubuntu 8.10. Η γυναίκα μου στο
λαπτοπ της έχει το suse 11.1 που προέκυψε ύστερα από καταστροφή των
windows και απαίτηση της acer να της σκάσω ένα 60ρι για το ρικάβερι. Το
ίδιο και σ' ένα παλιό λάπτοπ δικό μου που δεν το χρησιμοποιώ.
Ο γιος μου έχει το edubuntu 8.10 και έχει βρει φανταστικά προγράμματα
για την κιθάρα του, κλάσεις ανώτερα απ' αυτά που παίζουν σε windows με
τις χιλιάδες διενέξεις, τα οποία και του κατέστρεψαν το προηγούμενο
λειτουργικό (τα windows ντε!). Η κόρη μου, τελειόφοιτη Λυκείου, μόλις
εγκατέστησε κι αυτή το edubuntu πετώντας τα windows αλλά προς το παρόν
μόνο θεωρητικά αφού διαβάζει για τις εξετάσεις.
Μη νομίσετε ότι είμαστε πλούσιοι με τόσους υπολογιστές. Φτωχοί είμαστε
ακριβώς επειδή έχουμε τόσους υπολογιστές. Δώσαμε γι' αυτούς τα λεφτά μας
και δεν έχουμε πια. Είναι η μόνη μας πολυτέλεια. Το αμάξι μου σακαράκα,
χτυπημένα και σκουριασμένα φτερά, δεν το φτιάχνω. Τον υπολογιστή μας δεν
μπορούμε να τον στερηθούμε. Ούτε που το φανταζόμασταν πριν από 5 χρόνια
ότι ο καθένας θα είχε το δικό του.
Και παρά την πληθώρα των υπολογιστών στην οικογένειά μας, δεν μάθαμε τη
γραμμή εντολών, παραμείναμε άσχετοι εμμένοντας στο οπτικό περιβάλλον,
δεν είχαμε τη δυνατότητα για περισσότερα, δεν μας έκοβε ρε αδερφέ.
Γι' αυτό σήμερα μ' ευγνωμοσύνη βροντοφωνάζουμε σ' όλους τους
προγραμματιστές του Λίνουξ και των επιμέρους προγραμμάτων του, σ' όλους
εκείνους που πίστεψαν ότι μπορούν να καταργήσουν την εμπορευματική
παραγωγή, έστω και σ' αυτό το μικρό πεδίο (μικρό αλλά πόσο μεγάλο!) του
λογισμικού, σ' όλους εσάς που μας βοηθήσατε να ξεπεράσουμε τα προβλήματα
λειτουργίας του υπολογιστή μας μέσα απ' αυτήν εδώ τη λίστα, σ' όλους
όσοι αποδείξατε στην ίδια την ανθρωπότητα, που να είστε σίγουροι το έχει
μεγάλη ανάγκη, ότι το κέρδος δεν είναι απαραίτητα το κίνητρο του
ανθρώπου:
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΑΠ' ΤΑ ΒΑΘΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ