filesystem and ubuntu7.10

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Fri Jan 25 20:02:21 EET 2008

Kontopoulos Andreas wrote:
> Ανδρέας κοντόπουλος.
> Τοποθέτησα το 80gb hhd στο laptop και εγκατέστησα το ubuntu 7.10 με τις
> αρχικές ριθμήσεις της εγκατάστασης δυο partition (swap and ext3) σε ολόκληρο
> το δίσκο.
> Απορίες
> Πρότον δεν μπορώ να λειτουργήσω τον canon πολυμηχανημα(scanner and printer)
> pixma mp160.Τι γίνεται με drivers ή ποιος άλλος οδηγός είναι συμβατός με το
> παραπάνω μηχάνημα έστω και μερικός.
> Δεύτερον αν ήθελα ο home φάκελος του ubuntu να βρίσκεται σε άλλο partition
> [...]

Καλησπέρα,

Κάνω cc: και στην λίστα το μήνυμά σου ώστε να βοηθήσει και όποιος άλλος μπορεί
Σε ότι αφορά το πολυμηχάνημα δεν ξέρω εκ πείρας τίποτα. Googlarontas βρήκα  οτι
δουλεύει κανονικά με τον mp160 driver για εκτύπωση.

http://openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Canon-PIXMA_MP160

Για scannarisma έχει basic support στην υπό ανάπτυξη έκδοση του sane άρα δύσκολο
το βλέπω να δουλεύει σαν scanner προς το παρόν.

Σε ότι αφορά το home. Θα πρέπει από το σημείο στο οποίο είσαι να βρεις τρόπο να
κατασκευάσεις ένα νέο partition. Εάν έχεις αφήσει χώρο ελεύθερο χώρο στο δίσκο
είναι πολύ εύκολο. Πας στο gparted πρόγραμμα(το εγκαθιστάς εάν δεν το έχεις) ή
τέλος πάντων όποιο άλλο πρόγραμμα ξέρεις να χρησιμοποιείς για να φτιάχνεις
partitions και φτιάχνεις ένα νέο partition, το formareis (ή όπως συνηθίζουμε να
λέμε κάνεις ένα mkfs.ext3 στο νέο partition) και μετά πειράζεις το αρχείο

/etc/fstab και προσθέτεις την γραμμή (ως ροοτ χρήστης)

/dev/hda3 /home ext3 defaults 0 0

όπου το /dev/hda3 θα πρέπει να είναι σύμφωνα με την ονοματολογία του Linux το νέο
partition που έφτιαξες.

Κατόπιν κάνεις mount το partition αυτό με την εντολή(πάντα ως ροοτ)

mount /dev/hda3 /mnt

και μεταφέρεις τα πάντα που έχει το τωρινό σου /home μέσα στο /mnt(πάντα ως ροοτ)
Reboot και τελείωσες.

Εάν δεν έχει ελεύθερο χώρο είναι αρκετά πιο επικίνδυνο και δύσκολο.
Πρέπει αρχικά να bootareis με το cd του ubuntu(απαραίτητο αυτό, μην κάνεις
εξυπνάδες), να μικρύνεις αρχικά το ext3 που έχει μέσα το τωρινό μεγάλο σου
partition, κατόπιν να μικρύνεις το partition το ίδιο και στον άδειο χώρο που θα
φτιάξεις να κάνεις ότι είπα παραπάνω. Νομίζω τα παραπάνω γίνονται σχετικά εύκολα
με το gparted.

Αυτά, ελπίζω να βοήθησα.

--
Alexandros Kosiaris     Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074