Εγκατάσταση Σκληρού

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Dec 31 19:50:45 EET 2007

On 2007-12-31 18:40, Christos <chris73 at otenet.gr> wrote:
> Εγκατέστησα μόλις ένα νέο σκληρό δίσκο. Το BIOS το βλέπει. Τον βλέπω
> και από το yast του Suse.
>
> Ποια βήματα ακολουθώ για να τον θέσω σε χρήση;

Στο UNIX οι σκληροί δίσκοι δεν έχουν «drive letters», αλλά προσαρτώνται
σε κάποιο σημείο του υπάρχοντος συστήματος αρχείων.

Η εγκατάσταση ενός νέου δίσκου αποτελείται συνήθως από τα εξής βήματα:

    1. Δημιουργία ενός ή περισσότερων «κατατμήσεων» (partitions)
       στο νέο δίσκο.

    2. Μορφοποίηση αυτών των κατατμήσεων, έτσι ώστε να έχουν κάποια
       από τις υποστηριζόμενες μορφές συστήματος αρχείων.

    3. Προσάρτηση των νέων συστημάτων αρχείων σε κάποιο κενό κατάλογο.

Τα βήματα αυτά μπορούν να γίνουν είτε μέσω YAST, είτε με τα κατάλληλα
command-line εργαλεία, όπως το fdisk/cfdisk, το mkfs και το
mount/umount.

Δεν έχω SuSE, οπότε δε μπορώ να σου πω τα ακριβή βήματα για το YAST,
αλλά ίσως τα παρακάτω άρθρα σε βοηθήσουν αρκετά:

  * Hard Disk Upgrade HOWTO
    http://tldp.org/HOWTO/Hard-Disk-Upgrade/index.html

  * Multi Disk System Tuning HOWTO
    http://tldp.org/HOWTO/Multi-Disk-HOWTO.html

  * Linux Partition HOWTO
    http://tldp.org/HOWTO/Partition/index.html

Στη σελίδα του `Linux Documentation Project' έχει επίσης και οδηγούς σε
μέγεθος βιβλίου, όπως οι παρακάτω:

  * Introduction to Linux - A Hands on Guide
    http://tldp.org/LDP/intro-linux/html/index.html

  * The Linux System Administrators' Guide
    http://tldp.org/LDP/sag/html/index.html

  * The Linux Network Administrator's Guide, Second Edition
    http://tldp.org/LDP/nag2/index.html

  * Installation and Getting Started Guide
    http://tldp.org/LDP/gs/gs.html

Ακόμα περισσότεροι οδηγοί είναι διαθέσιμοι στη σελίδα:

    http://tldp.org/guides.html