data on USB και ubuntu

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sat Sep 22 01:19:46 EEST 2007

On 2007-09-21 21:27, Ekaterini Kerasta <aikker at liv.fothnet.gr> wrote:
> Γεια σας
> είμαι νέα στο χώρο linux και είπα να δοκιμάσω το ubuntu.
> Έτσι απλά, για να δω πώς λειτουργούν. Ευτυχώς!

Χεχε, άλλη μια χαρούμενη Ubuntu user :-)

> Γιατί έτσι μπόρεσα να ανακτήσω δεδομένα από ένα usb δίσκο 60 GB, ο
> οποίος σταμάτησε να αναγνωρίζεται από τα winxp (μάλλον μετά από
> βιαστικό remove), και μάλιστα σε κανένα μηχάνημα με winxp (η ζημιά
> έγινε στη δουλειά με πολύτιμα αρχεία - με τελευταίο backup ένα μήνα
> πριν! απαράδεκτο :(, αλλά άλλο θέμα αυτό!).
>
> Το ubuntu βρήκε με τη μία το δίσκο και είδα όλα τα αρχεία ανέγγιχτα
> και μπόρεσα να τα ανaκτήσω.

Μια χαρά!

> Το ερώτημά μου είναι το εξής: Ο δίσκος usb να θεωρηθεί off (για
> "πέταμα") ή μπορεί να λειτουργήσει και σε linux (έτσι κι αλλιώς
> λειτουργεί) αλλά και σε windows ή τέλος πάντων σε οποιοδήποτε
> λειτουργικό με κάποιο τρόπο; Μήπως το πρόβλημα είναι των windows, αλλά
> αν δεν έχει πρόβλημα το usb δεν θάπρεπε να δούλευε οκ και σ'αυτά, αφού
> αναγνωρίζεται και λειτουργεί σε linux;

Αν έχεις ήδη πάρει ένα καλό backup του USB δίσκου, και εφόσον τώρα πια
ξέρεις ότι το Ubuntu τον βλέπει μια χαρά, δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να
χρησιμοποιήσεις το γραφικό εργαλείο του Ubuntu (``gparted'' νομίζω το
λένε), για να κάνεις τα εξής:

    * Να σβήσεις ότι κατατμήσεις (partitions) έχει ο δίσκος

    * Να φτιάξεις ένα καινούριο FAT32 ή VFAT partition

Αν ακόμα και μετά από αυτό τα Windows αρνούνται να τον δουν, τότε μπορεί
να είναι μια χαρά ο δίσκος αλλά να φταίει ο USB driver των Windows.  Σε
αυτή την περίπτωση μάλλον απόκτησες μόλις ένα Linux-only δίσκο.