data on USB και ubuntu

Thanos pampo at freemail.gr
Sat Sep 22 11:53:25 EEST 2007

On 2007-09-21 21:27, Ekaterini Kerasta wrote:
[...]
> Το ερώτημά μου είναι το εξής: Ο δίσκος usb να θεωρηθεί off (για
> "πέταμα") ή μπορεί να λειτουργήσει και σε linux (έτσι κι αλλιώς
> λειτουργεί) αλλά και σε windows ή τέλος πάντων σε οποιοδήποτε
> λειτουργικό με κάποιο τρόπο;

Καλώς ήρθες στο Linux, και ελπίζω να μείνεις.

Όπως προτάθηκε θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις το gparted και να κάνεις
την δουλειά σου. Αυτό όμως ίσως απαιτεί την εγκατάσταση του πακέτου που
μερικές φορές (π.χ. αργή σύνδεση) δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αν θέλεις να
το εγκαταστήσεις (δεν είμαι σίγουρος πως υπάρχει στην αρχική εγκατάσταση
του Ubuntu) ρίξε μια ματιά στο παρακάτω.

https://help.ubuntu.com/7.04/add-applications/C/index.html

Υπάρχει όμως και ο "χειροκίνητος" τρόπος τον οποίο παραθέτω μήπως και το
gparted σου βγάλει κάποιο μήνυμα π.χ. 'Cannot create filesystem on a
mounted partition' για να το αντιμετωπίσεις. Όποιον και να ακολουθήσεις
όμως μην ξεχάσεις να αντιγράψεις τα δεδομένα του σε ασφαλές μέσο.

Συνδέεις τον εξωτερικό δίσκο στον υπολογιστή με το Ubuntu. Ανοίγεις ένα
τερματικό (Gnome Terminal). Δίνεις την εντολή 'df -h'. Θα σου εμφανίσει
μια λίστα με τις συσκευές που έχουν προσαρτηθεί στο σύστημα (1η στήλη)
και το path στο οποίο έχουν προσαρτηθεί (τελευταία στήλη). Λογικά από
εδώ θα μπορέσεις να καταλάβεις σε ποια συσκευή αντιστοιχεί ο εξωτερικός
σου σκληρός. Ας υποθέσουμε πως η συσκευή είναι η /dev/sda1. θα πρέπει
πρώτα να αποπροσαρτήσεις την συσκευή και στην συνέχεια να φτιάξεις το
καινούργιο filesystem. Οπότε δίνεις:

sudo umount /dev/sda1

Θα σου ζητηθεί κωδικός ο οποίος είναι ο κωδικός του χρήστη που
χρησιμοποιείς για να κάνεις login.

Στη συνέχεια φτιάχνεις το filesystem:

sudo mkfs.vfat -F 32 -n name /dev/sda1

To option '-F' θα καθορίσει το filesystem σε 32 bit ενώ το '-n' θα δώσει
το όνομα name.

Δοκίμασε τώρα των σκληρό στα Windows και λογικά είσαι έτοιμη.