αντίθετη διαδικασία από το compile?

Theodore J. Soldatos bafh at hellug.gr
Sun Jul 1 13:36:30 EEST 2007

excellent wrote:
> Καλησπέρα.
>
> Αυτό που θέλει να πω είναι το εξής. Δεν ξέρω αν αυτή η διαδικασία
> λέγεται compile, αλλά έτσι το βρήκα σε αγγλικά forums...
>
> Θέλω να εγκαταστήσω ένα πρόγραμμα που δεν υπάρχει στο synaptic του
> Debian. Κατεβάζω το πρόγραμμα σε αρχείο tar.gz το αποσυμπιέζω, μπαίνω
> στον κατάλογο που αποσυμπιέστηκαν και πληκτρολογώ ./configure και
> λοιπά... Σύμφωνα με αυτές τις οδηγίες (έγραφε το forum) θα μπορούσε να
> περαστεί το πρόγραμμα στον πυρήνα (έτσι έλεγε - αν το μετέφρασα σωστά)
> για να μπορώ να το χρησιμοποιήσω...

> [...]

Μάλιστα, τώρα είναι πιο κατανοητό.

Λοιπόν, αυτό που θες να κάνεις είναι να εγκαταστήσεις ένα πρόγραμμα από τον
πηγαίο κώδικα (source code). Πριν το εγκαταστήσεις, πρέπει να το μεταγλωτίσεις
(compile). Τα βήματα στην απλή τους μορφή είναι: ./configure (ρύθμιση πριν το
compile), make (compile - μεταγλώτιση), make install (εγκατάσταση).

Φαντάζομαι ότι η απορία σου είναι πώς θα απεγκαταστήσεις μια εφαρμογή που
εγκαταστάθηκε με αυτόν τον τρόπο. Μια εφαρμογή που εγκαταστάθηκε με αυτήν την
διαδικασία δεν εμφανίζεται στο synaptic ώστε να μπορείς να την
απεγκαταστήσεις. Η λύση είναι αντί για make install ως τελευταίο βήμα να
χρησιμοποιήσεις ένα utility όπως το checkinstall (μπορείς να το βρεις στο
synaptic). Αυτό το utility εκτελεί την εγκατάσταση και δημιουργεί ένα .deb
αρχείο το οποίο εγκαθιστάς, οπότε μπορείς να το απεγκαταστήσεις πλέον κανονικά
μέσα από το synaptic.

Όλο αυτό μπορεί να γίνει και μετά την εγκατάσταση με make install, αν θες να
αφαιρέσεις μια εφαρμογή που ήδη έχεις εγκαταστήσει - απλώς ξαναεγκαθιστάς
("από πάνω") την εφαρμογή με το checkinstall (οπότε τα αρχεία της πρώτης
εγκατάστασης γίνονται overwrite) και μετά αφαιρείς την εφαρμογή από το synaptic.

Μόλις είδα και το mail περί wine. Λογικά τα παραπάνω θα σε βοηθήσουν.

Θ.

--
=  theodore at eexi.gr =_/_====== "Greed is never good" - Linus Torvalds ========