linux σε εξωτερικο usb sata δισκο

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Jun 12 00:15:34 EEST 2007

On 2007-06-11 18:54, Kontopoulos Andreas <konand at otenet.gr> wrote:
> [...]
> wireless lan: intel pro/wireless 3945ABG
> router sagem f at st 1500WG
> atix1400
> and bluetooth.

> and ενα usb εξωτερικό δίσκο toshiba 120GB απο τα οποία λειτουργούν τα
> 60GB λόγο (bad sectors) είναι sata 2.5" στις 5400rpm.

> Θέλω να βάλω linux στο usb-hdd χωρίς να πειράξω το σκληρό δίσκο του
> συστήματος(να κάνω εκείνηση από το usb με ρύθμηση του bios.).  γιατί
> αν το εγκαταστήσω στον κύριο hdd θα αχρηστέψω το κρυφό παρτίσιον
> (PQSERVISE) και το acer recovery με εκκίνηση του laptop με alt+f10.

Δεν είναι τόσο κακό να αχρηστευτεί το recovery partition.  Συνήθως αυτά
τα `recovery partitions' έχουν μια κουτσουρεμένη έκδοση των Windows ή
του DOS, που το μόνο πράγμα για το οποίο είναι χρήσιμη είναι για να
κάνει αυτόματα μια προκαθορισμένη, μη επεκτάσιμη έκδοση των Windows XP.

Αν δεν υπάρχει πολύ καλός λόγος να κρατήσεις τα Windows, μπορείς πάντα
να πετάξεις το `recovery' partition στον Καιάδα, και να στήσεις ότι
θέλεις.  Το laptop ανήκει σε σένα, κι όχι στην Microsoft.  Θα 'πρεπε να
είναι δική σου επιλογή και μόνο αν θα κρατήσεις το `recovery' partition.

> ερωτήσεις¨
> 1) Γίνεται να μπεί linux στο εξωτερικό δίσκο; Αν ναι με ποια
> διαδικασία;

Με λίγο προσοχή, ίσως και να γίνεται.  Δεν το έχω κάνει, αλλά δε βλέπω
γιατί να υπάρχει εμπόδιο, αν ο πυρήνας που κάνεις boot από το install
CD-ROM έχει υποστήριξη για τους κατάλληλους USB drivers.

> 2) ποία διανομή ή τύπος είναι κατάλληλος για να γίνει αυτό;

Οποιαδήποτε διανομή έχει USB drivers, βλέπει το δίσκο σου και μπορεί να
κάνει boot από CD-ROM, λογικά είναι μια χαρά.

> 3)θα δουλεύει η ασύμαρτη καρτα δικτύου;

θα σε γελάσω.  Εγώ συνήθως χρησιμοποιώ Atheros-based PC-CARDs :)