Πώς θα μάθω το Linux?

AraKon arakon75 at yahoo.gr
Wed Jun 6 23:44:43 EEST 2007

Παιδιά κατανοώ όλες τις γνώμες σας αλλά ο σκοπός μου δεν ήταν να
ξεκινήσω μια τέτοια συζήτηση. Δεν πρόκειται να γίνω power-user  απ την
μια μέρα στην άλλη αν και πολύ θα ήθελα μετά απο κάποια χρόνια να έχω
την ίδια άνεση στο Linux όπως έχω μετά απο 10 χρόνια χρήσης στα Windows.
Στα Windows ξέρω οτι σχεδόν όλα τα προγράμματα εγκαθίστανται στο Program
Files και εκεί θα βρώ τα αρχεία τους ή γνωρίζω οτι στον φάκελο Documents
and Setings  βρίσκω αρχεία απο τις εφαρμογές που τρέχω και απο τους
χρήστες του συστήματος. Έτσι μπορώ να καταλάβω τι γίνεται στο σύστημά μου.
Χρησιμοποιώ (εδώ και 3 μήνες) το SUSE 10.2 με γραφικό περιβάλλον KDE. Το
βρήκα σε CD περιοδικού και μου φαίνεται αρκετά οικείο ως προς τα
Windows. Όταν όμως μπαίνω σε κονσόλα ή στην δομή των καταλόγων ή ανοιγω
κάποιο αρχείο ρύθμισεων δεν καταλαβαίνω τίποτα.
Γι'αυτό ρωτάω, πώς μπορώ να μάθω όπως εσείς (οι ψαγμένοι) την δομή των
καταλόγων (που βρίσκονται τα αρχεία του κάθε προγράμματος και του κάθε
υποσυστήματος), πως μπορώ να μάθω τα αρχεία ρυθμίσεων και τι σημαίνουν
αυτά που γράφουν. Ξέρω οτι υπάρχει μεγάλη τεκμηρίωση στο Linux αλλά
κάποια πράγματα (όπως για τα αρχεία ρυθμίσεων) δεν βρήκα που είναι.

Κώστας Αραμπατζής