UbuntuStudio

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sun May 27 00:33:21 EEST 2007

On 2007-05-26 14:04, xristos nikolareas <nikolareas at yahoo.com> wrote:

> Και Μιλάω πολύ σοβαρά και έχω την διάθεση.

Δεν αμφέβαλλα ότι μιλάς σοβαρά, ούτε μια στιγμή.  Γι αυτό και έγραψα
στην αρχική μου απάντηση «προσοχή, χρειάζεται χρόνος».  Σκοπός μου δεν
είναι να σε αποθαρρύνω από το να κάνεις κάτι, ούτε να μειώσω την αξία
της ιδέας για μια διανομή με στόχο την εύκολη χρήση multimedia
λογισμικού.  Κάθε άλλο.  Σαν ιδέα είναι _πολύ_ καλή.

> Υπάρχει όμως κάτι που για κάποιον που δεν έχει επαγγελματική σχέση με
> ΗΥ είναι μαρτύριο. Δεν με ενδιαφέρει να μάθω πράγματα που θα μου είναι
> άχρηστα!!!

Οταν υπάρχει σκοπός (η δημιουργία της multimedia-διανομής), τότε δεν
είναι άχρηστες οι γνώσεις που θα αποκτήσεις.  Αν τις θεωρείς άχρηστες
πριν καν ξεκινήσεις, έχουμε πρόβλημα όμως...

> Εγώ στην ουσία Μοντάζ κάνω και Επεξεργασία εικόνας (photoshop) έμαθα
> μια φορά τον MacOs (απο την έκδοση 6 και μετά μέχρι την 9) μετά έπρεπε
> να πάρω μια κάρτα Video αναγκάστηκα να πάω σε win 2000 γιατί μόνο σε
> windows έμπαινε.  Έμαθα 2000 και ΧΡ γιατί θα πρέπει να μάθω και ένα
> ακόμη λειτουργικό για να κάνω την δουλειά μου? Το Linux μου αρέσει σαν
> στάση ζωής και για αυτόν τον λόγω θέλω να βοηθήσω. Θα ήθελα να μπορώ
> και να το μάθω να μπορώ να δουλέψω με αυτό.

Τότε θα χρειαστεί να αφιερώσεις τον χρόνο που χρειάζεται.

Για να κάνω κάπως πιο κατανοητό αυτό που θέλω να πω, ας μου επιτρέψεις
να χρησιμοποιήσω ένα παράδειγμα από ένα τομέα με τον οποίο είσαι σίγουρα
πιο εξοικειωμένος από μένα.

[ Disclaimer: Δεν είμαι σχεδιαστής.  Τα παρακάτω είναι η άποψη που έχω
σχηματίσει κάνοντας παρέα με σχεδιαστές, και προσπαθώντας να μάθω από
αυτούς για τη δουλειά τους.  Αν κάτι είναι εντελώς λάθος, αυτό δεν
οφείλεται στους φίλους μου τους σχεδιαστές, αλλά στην σφαλερή κατανόηση
που έχω για τη δουλειά τους, ακόμα και μετά από χρόνια παρέας. ]

Υπάρχουν πάρα πολλά βιβλία με τίτλους όπως «Μάθετε το Photoshop σε 21
μέρες».  Η δική μου προσωπική άποψη είναι ότι όλα τα βιβλία που
περηφανεύονται ότι μπορούν να μάθουν σε κάποιον «νέο» ένα πολύπλοκο και
μεγάλο πρόγραμμα, όπως το Photoshop, μέσα σε 21 μόνο μέρες είναι όλα
τους εντελώς άχρηστα και με παραπλανητικό τίτλο.  ΚΑΝΕΙΣ δε μπορεί να
μάθει τα ΠΑΝΤΑ για το Photoshop σε 21 μέρες, και πολύ περισσότερο κανείς
δε μπορεί να μάθει τα πάντα για το Photoshop από ΕΝΑ βιβλίο.

Χρειάζεται χρόνος για να μάθεις κανείς το Photoshop.  Χρειάζεται να το
στήσει στον υπολογιστή του.  Πολλές φορές χρειάζεται να στήσει ακόμα και
περισσότερες από μία εκδόσεις, για να δει τι διαφορές έχουν.  Χρειάζεται
να πειραματιστεί μόνος του.  Να διαβάσει αρχεία βοήθειας, να μάθει να
στήνει plugins.  Να εξοικειωθεί με το περιβάλλον του Photoshop,
περνώντας άπειρες ώρες πειραματισμών με μενού, πλαίσια διαλόγου, να το
χρησιμοποιήσει για πολύ καιρό με πραγματικές εικόνες κι όχι με "φτιαχτά"
παραδείγματα σε μια-δυο σελίδες στο διαδίκτυο.

Επιπλέον, πέρα από το τεχνικό, μηχανιστικό κομμάτι της χρήσης ενός
προγράμματος με τόσο μεγάλη πολυπλοκότητα όπως το Photoshop, πρέπει να
αφιερώσει και χρόνο για να μάθει τη «Φιλοσοφία» του.  Να διαβάσει για
την αισθητική άποψη των πραγμάτων, να αποκτήσει με την τριβή και τον
καιρό δική του αντίληψη για το «Ωραίο».

Κι αφού γίνουν όλα αυτά, πρέπει να μάθει να σκέφτεσαι πιο σύνθετα, σαν
«επαγγελματίας» πλέον.  Πρέπει να μπορεί να κρίνει τι είναι Ωραίο, αλλά
να ξέρει και τα όρια που έχει σε χρόνο, εξοπλισμό, χρήματα και να
ισορροπήσει στο τέλος κάπου μεταξύ της απόλυτης Ομορφιάς του
Αποτελέσματος και του έργου που έχει να τελειώσει.

Όλα αυτά πρέπει να τα κάνει κάποιος που θέλει να δουλέψει σοβαρά με το
Photoshop.  Και απαιτούν χρόνο.  Θέλουν επιμονή, διάθεση για εκμάθηση,
επίπονη προσπάθεια και κυρίως υπομονή.

				  ---

Ε, λοιπόν, χωρίς να θέλω ούτε κατά διάνοια να σε τρομάξω, αν θέλεις να
φτιάξεις μια ΔΙΚΗ σου διανομή Linux, τότε τα πράγματα είναι εντελώς
αντίστοιχα.  Μπορείς να διαβάσεις όλα τα παραπάνω, κι όπου λέει
θέλει να γίνει τόσο καλός με το Linux, που να μπορεί να φτιάξει μια
ολοκληρωμένη, σοβαρή διανομή.

Γι αυτούς τους λόγους, και πολλούς ακόμα, είναι που έγραψα ότι αυτό που
θέλεις να κάνεις απαιτεί χρόνο.  Κι αμέσως μετά εσύ απαντάς με:

> Αλλά προτιμώ στην τελική να διαθέσω τον όποιο χρόνο έχω για να βοηθήσω
> σε κάτι που θα βοηθήσει κάποιους άλλους σαν και μένα (ουσιαστικότερο
> κατά την εκτίμησή μου) παρά να ξαναρχίσω από την αρχή!!! Σας δίνω το
> λόγο μου είναι πολύ δύσκολο για κάποιον που δεν ασχολείται
> επαγγελματικά με τους Υπολογιστές να διαβάζει για αυτούς!!! Πάντως η
> ουσία είναι ότι εγώ μπορώ να βοηθήσω και για την Video σκόπιση αλλά
> και το Μοντάζ οδηγιών για τους αχάριους.  Ευχαριστώ για τον Χρόνο σας

Βλέπεις ότι κάτι δεν ταιριάζει;

Αφιέρωσες, όπως ο ίδιος έγραψες, κάποιο χρόνο για να μάθεις το Photoshop
σε Macintosh, και μετά αφιέρωσες ΑΚΟΜΑ περισσότερο χρόνο, για να μάθεις
το ίδιο πρόγραμμα σε Windows.  Είναι απίστευτο, μάλιστα, αλλά ο χρόνος
που αφιερώνει κανείς για να μάθει πώς δουλεύουν τα πράγματα στο Linux --
αντίθετα με ότι σε έχει προφανώς συνηθίσει ο εμπορικός, αδυσώπητα
χρηματοθηρικός κόσμος των Windows -- ΔΕΝ θα είναι άχρηστα σε ένα χρόνο
και σε δύο.  Ό,τι μάθεις φέτος για το Linux, θα ισχύει ακόμα και σε 10 ή
περισσότερα χρόνια.  Εγώ προσωπικά, έχω στη βιβλιοθήκη μου βιβλία για
UNIX που έχουν γραφτεί τη δεκαετία του '80 και ΑΚΟΜΑ είναι σημαντικά,
αξιόλογα, χρήσιμα και αξιόπιστα references για το πώς δουλεύει ένα UNIX
σύστημα όπως το Linux.

Οπότε, αν δεν έχω κάνει καμιά χοντρή βλακεία στη διατύπωση, αυτό που λέω
είναι ότι θα χρειαστεί να αφιερώσεις χρόνο ΚΑΙ για το Linux, αν
πραγματικά σε ενδιαφέρει.  Είναι φυσιολογικό, είναι αναμενόμενο, και για
εμάς -- που ήδη χρησιμοποιούμε το UNIX για χρόνια -- είναι λογικό και
προφανές.

Καλώς να μας έρθεις στον κόσμο του Linux, και γιατί όχι και του BSD αν
αποδειχθεί αργότερα ότι το προτιμάς από το Linux, αλλά για το όνομα της
ζωής... «μην ξεκινάς με τόσο αρνητική διάθεση για την επένδυση χρόνου
που χρειάζεται».

Τις καλησπέρες μου,

Γιώργος :-)