Installation stop!!!

Thanos pampo at freemail.gr
Sat May 12 09:28:39 EEST 2007

On 2007-05-12 08:27, xristos nikolareas wrote:
[...]
> Αρχίζω να ψάχνω διαβάζω... γιατί ρε παιδιά σκέφτομαι εγώ ούτε ήθελα
> ούτε έχω καμιά διάθεση να μάθω τόσο καλά Αγγλικά ούτε νομίζω ότι θα
> μου χρειαστούν οι λέξεις... root boot και ένα σωρό άλλες που
> αναγκάζομαι να μάθω.

Να κάνω ένα σχόλιο εδώ... Δυστυχώς ή ευτυχώς τα αγγλικά *είναι* η
"γλώσσα" των υπολογιστών! Αυτό δεν αλλάζει ούτε πρόκειται να αλλάξει.
Και όπως καταλαβαίνεις, είναι αδύνατο η κάθε σελίδα για κάθε πρόγραμμα ή
κάθε howto να είναι μεταφρασμένη και στα ελληνικά.

> Πως στο καλό θα εγκαταστήσω cinelerra ή διάφορα άλλα προγράμματα ή
> στο Ubuntu ή στο SuSE? Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Το σκεπτικό σε ένα Linux σύστημα είναι πως κάπου υπάρχουν ορισμένες
ρυθμίσεις που "λένε" στο σύστημα από που μπορεί να κατεβάσει και να
εγκαταστήσει έτοιμα πακέτα κομμένα και ραμμένα στην συγκεκριμένη διανομή.

Θα μιλήσω για το Ubuntu μιας και δεν έχω πρόσφατη εμπειρία στο Suse. Στο
ubuntu λοιπόν το αρχείο αυτό είναι το /etc/apt/sources.list. Αν δώσεις
σε ένα τερματικό 'man sources.list' θα διαβάσεις -στα αγγλικά βέβαια-
διάφορα χρήσιμα πραγματάκια σχετικά με την σύνταξη και λειτουργία αυτού
του αρχείου ρυθμίσεων. Οδηγίες για το πως να επεξεργαστείς και να
προσθέσεις περισσότερες πηγές πακέτων θα βρεις εδώ:

http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty#How_to_add_extra_repositories

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το παραπάνω αναφέρεται συγκεκριμένα στο Feisty. Αν έχεις
παλαιότερη έκδοση του Ubuntu τότε να επιλέξεις την σωστή έκδοση στο πάνω
μέρος της σελίδας, εκεί που λέει 'Older versions'.

Τώρα συγκεκριμένα για το 'cinelerra' βρήκα αυτό:

http://cvs.cinelerra.org/getting_cinelerra.php#ubuntu

Εδώ λοιπόν σου λέει να προσθέσεις κάποια έξτρα πηγή -ανάλογα με την
αρχιτεκτονική- στο sources.list. Πρόσεξε πως αναφέρει πως θα πρέπει να
έχεις ενεργοποιημένα τα 'multiverse' και 'restricted' components του
Ubuntu. Από εκεί και πέρα είναι καθαρά θέμα χρήσης του αγαπημένου σου
διαχειριστή πακέτων η εύρεση του 'cinelerra' και η επιλογή του για
εγκατάσταση. Η λήψη και η εγκατάσταση θα γίνει για σένα αυτόματα μαζί με
κάθε άλλο απαιτούμενο για την λειτουργία του 'cinerella' πακέτου.

Αν όλα αυτά περί πακέτων, διαχειριστών πακέτων και components σου
φαίνονται κινέζικα ρίξε μια ματιά στα παρακάτω:

http://help.ubuntu.com/7.04/add-applications/C/index.html
http://www.ubuntu.com/community/ubuntustory/components

Μάλλον σου έδωσα αρκετό υλικό για διάβασμα αλλά πιστεύω -αν και δεν
αναφέρεις τι διάβασες για να εγκαταστήσεις το cinerella- πως σε οδηγώ
στην σωστή κατεύθυνση. Διάβασε λοιπόν και ότι δεν καταλαβαίνεις ή θέλεις
να σιγουρευτείς πως το κάνεις "σωστά" εδώ είμαστε! (Το "σωστά" σε
εισαγωγικά διότι σίγουρα δεν υπάρχει ένας και μοναδικός τρόπος να κάνεις
κάτι στο Linux).