ερώτηση για το Solaris

Thanasis thanasis at asyr.hopto.org
Mon Apr 9 19:51:51 EEST 2007

on 04/09/2007 06:45 PM John Margaritopoulos wrote the following:
> Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά,
>
> Θα ήθελά να κάνω ορισμένες ερωτήσεις σχετικά με το Solaris. Ίσως δεν είναι η
> κατάλλη λίστα για απορείες σχετικά με το Solaris μιας και δεν είναι Linux,
> αλλά δεν ήξερα που αλλού να ρωτήσω.
>
> Η έρωτηση μου είναι αν αξίζει κάποιος να δουλέψει Solaris σε υπολογιστή
> γραφείου ή στο σπίτι συγκριτικά με κάποια κάποια διανομή Linux. Προσωπικά τον
> τελευταίο καιρό δουλεύω Madriva PaowerPack σχετικά ικανοποιητικά, αλλά
> προβλήματα παρουσιάζονται.
> Πιο συγκεκριμένα σε ορισμένα review (ξενόγλωσσα) που έχω διαβάσει, το Solaris
> [...]
Δέν μιλάω ως ειδικός στο solaris ούτε στο linux.
Άς με διορθώσει κάποιος που μπορεί να έχει μεγαλύτερη πείρα.
Το solaris όπως είπες είναι πράγματι σταθερό. Αλλά και το linux είναι
επίσης, και μάλιστα πιστεύω στον ίδιο βαθμό.
Το solaris όμως και κατ' αρχήν είναι unix που είναι proprietary και
είναι (δεν ξέρω πως να το πώ καλύτερα) γραμμένο να τρέχει πάνω στο
επίσης proprietary hardware της SUN, που λέγεται και πλατφόρμα sparc από
την αντίστοιχη αρχιτεκτονική του επεξεργαστή.
Άν ενδιαφέρεσαι για κάποια συγκεκριμένη χρήση του μηχανήματος που θα
τρέχει solaris και υπάρχει το software για το solaris, γιατί όχι, βάλε
solaris, και παρακολούθησε τα updates/maintenance της εταιρείας. Άν όμως
θέλεις desktop μηχάνημα, νομίζω πως το μόνο σίγουρο είναι ότι *δεν* θα
βρείς το πλήθος των εφαρμογών που θα έχεις σε linux και ενδεχομένως θα
ψάχνεις λύσεις με emulation των τελευταίων. Ομοίως και μάλλον σε
χειρότερη μοίρα, θα είσαι από πλευράς solaris drivers υλικού σε
διαφορετικές από sparc πλατφόρμες.