About hard disk partitions

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Fri Mar 9 15:40:50 EET 2007

On 2007-03-09 04:57, George Sokianos <walkero at yahoo.com> wrote:
> Eyxaristo gia tin grigori apantisi.
> Einai kali methodos na kratas to /home se allo partition? Etsi mporeis
> na ksanakaneis to systima epanegkatastasi, kai aplos dinontas tou to
> partition tou /home na ta exeis ola sou ta arxeia pali ekei, h' ta
> kanei overwrite?

Ναι είναι πολύ καλή μέθοδος.  Στο laptop που γράφω τώρα έκανα κάπως
βιαστική εγκατάσταση, και δεν ακολούθησα αυτή τη μέθοδο αλλά εγώ συνήθως
προτιμώ και κάτι σαν:

    8  GB     root, /var και /usr
    8  GB     εναλλακτικό root, /var και /usr
    *  GB     /home

Στο πρώτο root στήνω το σύστημα κανονικά.  Στο /home βάζω όλα τα άλλα
αρχεία μου.

Το εναλλακτικό root file system το χρησιμοποιώ όταν θέλω να κάνω
δοκιμαστικά εγκατάσταση κάποιο snapshot του FreeBSD 7.0-CURRENT.
Αλλάζω το boot loader να κάνει boot από αυτό το partition, κάνω
boot το νέο root file system κι αν κάτι δεν παίξει γυρνάω στο
παλιότερο.

Αυτό είναι κάπως 'extreme' setup, για development μηχανήματα όμως,
οπότε για ένα απλό workstation συνήθως αρκεί κάτι σαν:

    swap
    root
    /home