About hard disk partitions

Thanos pampo at freemail.gr
Wed Feb 28 16:25:18 EET 2007

On 2007-02-28 15:34, George Sokianos wrote:
> Eyxaristo gia tis grigores apantiseis sas. Thelo na kano ayto akribos
> pou eipe o thanos. Na balo to home fakelo se allo partition, oste an
> argotera theliso na kano mia epanegkatastasi h update tou sistimatos,
> na min xreiazetai na trabao kai o,ti exo sto home fakelo, poy
> ksepernane ta 30GB. Etsi, thelo na doso ena megalo xoro sto systima,
> to swap tha meinei ekei pou einai, kai na dhmioyrgiso ena neo
> partition opou tha metafero to home... An ta katafero diladi :D

Ωραία... Το πρώτο πράγμα που κάνεις είναι backup! Το 2ο σιγουρεύεσαι πως
έχεις πάρει ότι χρειάζεσαι σε backup! ;-) Καλύτερα μερικά παραπάνω dvds
παρά να τρέχεις και να μην φθάνεις μετά.

Μετά εκκινείς τον υπολογιστή από το cd-rom στο οποίο έχεις κάψει το
image του GParted Live-CD. Μικραίνεις το partition που "μένει" το linux
και δημιουργείς στο τέλος το καινούργιο στο οποίο και θα προσαρτηθεί το
/home. Δημιουργείς το filesystem που θέλεις.

Από και πέρα επανεκκινήσειςς στο ubuntu και πρέπει να μεταφέρεις τα
περιεχόμενα του /home στο καινούργιο partition. Θέλει (υποθέτω) προσοχή
διότι πρέπει να μεταφερθούν τα αρχεία με τα ίδια permissions. Σε αυτό το
κομμάτι όμως δεν μπορώ να σε βοηθήσω διότι δεν το έχω κάνει/ψάξει ποτέ.

Μια γρήγορη έρευνα όμως στο google για 'move /home to another partition'
έφερε το παρακάτω ενδιαφέρον άρθρο:

http://ubuntu.wordpress.com/2006/01/29/move-home-to-its-own-partition/

Δεν το έχω δοκιμάσει, δεν γνωρίζω... :-( Κάποιος πιο γνώστης από εμένα
ίσως δώσει συγκεκριμένες οδηγίες - κατευθύνσεις.