linux se desktop ypologisti - erotiseis (distro, gpu)

basilis bts at the.forthnet.gr
Fri Feb 2 03:15:27 EET 2007

Καλησπέρα!

Εδώ και κάποια χρόνια ασχολούμαι με λίνουξ (debian). Η εμπειρία μου όμως
περιορίζεται μόνο σε "δικτυακές" δουλειές.

Αποφάσισα να στήσω linux και στον desktop υπολογιστή μου, για να
ξεφορτωθώ εντελώς τα windows. Τον υπολογιστή τον χρησιμοποιώ κυρίως για
internet (www, mail, news), openoffice, ως media center (βλέπω ταινίες
στον projector και την τηλεόρασή μου και ακούω μουσική). Θέλω να βάλω τα
x windows με όλα τα φρου φρου και αρώματα (κουμπάκια, χρωματάκια, σκιές,
3d effects και τα ρέστα).

Ο υπολογιστής που θα τα στήσω αυτά είναι ένας athlon 2πύρηνος σε mobo με
nforce4 και κάρτα γραφικών ati radeon (σε pci-exp).

Ερώτηση 1η: Ψάχνοντας και διαβάζοντας στο ίντερνετ, αποκόμισα την
εντύπωση ότι οι drivers της ati για λίνουξ είναι προβληματικοί. Ισχύει
κάτι τέτοιο με βάση την εμπειρία σας? Θα μπορέσω να χρησιμοποιήσω τo 3d
acceleration (για τα φρου φρου των x), το tv out και τη δεύτερη dvi
έξοδο (για τον προτζέκτορα) ή γιοκ?
Για τους drivers της nvidia αποκόμισα την εντύπωση ότι είναι πληρέστεροι
για λίνουξ. Ισχύει κάτι τέτοιο με βάση την εμπειρία σας? Με 70 ευρώ
μπορώ να πάρω μία 7300LE με tv-out και δεύτερη έξοδο, και αυτό το κόστος
δεν μου είναι δυσβάσταχτο προκειμένου να έχω και 3d και tv out και 2η
έξοδο. Να την προτιμήσω σε σχέση με την ati μου?

Ερώτηση 2η: Προσανατολίζομαι να βάλω kubuntu. Από ό,τι κατάλαβα το
ubuntu συνδυάζει μία πολύ καλή βάση (debian), είναι πολύ user friendly
και με πολύ καλή υποστήριξη. Με βάση τα παραπάνω, θα είχε έννοια να
σκεφτόμουν και για κάποια άλλη διανομή (πχ mandriva ή κάτι άλλο - όχι
slack!! ;-) )?
Με την πολύ λίγη εμπειρία μου, συμπάθησα ιδιαίτερα το kde ενώ αντιπάθησα
το gnome. Γενικά όμως βλέπω οτι οι περισσότεροι βάζουν gnome. Υπάρχει
κάποιο σαφές πλεονέκτημα μεταξύ gnome και kde στο ubuntu και γενικότερα?

ΤΙΑ.