Ελληνική κωδικοποίηση και web mail (was: Re: den vlepei ta windows)

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sun Jan 14 04:16:26 EET 2007

On 2007-01-12 01:39, ubuntu at mail.gr wrote:
> LAPTOP :  επειδή είμαι νεος στο λινουξ μηπως θα μπορουσες να μου
> δωσεις πιο συγκεκριμενες οδηγιες ωστε να κανω τις ρυθμισεις για το
> rooter sto ubuntu
>
> desktop : kanei mono tou fsck( i kapos etsi ) και λει οτι θελει τον
> κοδικο του root εγω ομως δεν εχω ορισει κωδικο root αλλωστε ωομιζα οτι
> στο ubuntu δεν εχει root alla oti thes to kaneis me tin entoli sudo

Παρεμπιπτόντως, τα μηνύματά σου στη λίστα έρχονται με Ελληνικό κείμενο,
αλλά έχουν λάθος «κωδικοποίηση».  Ετσι, αν δεν επιλέξει κάποιος να τα
τυποποιημένη κωδικοποίηση για Ελληνικό κείμενο), φαίνονται λάθος.

Το παραπάνω μήνυμα, για παράδειγμα, κάποια προγράμματα το δείχνουν ως
εξής:

,----------------------------------------------------------------
| From: ubuntu at mail.gr
| To: keramida at ceid.upatras.gr
| Cc: migrate2linux at lists.hellug.gr
| Subject: Re: den vlepei ta windows
| Date: Fri, 12 Jan 2007 1:39:11 EEST
|
| LAPTOP :  ?????? ????? ???? ??? ?????? ????? ?? ????????? ?? ??? ??????
| ??? ????????????? ??????? ???? ?? ???? ??? ????????? ??? ?? rooter sto
| ubuntu
|
| desktop : kanei mono tou fsck( i kapos etsi ) ??? ??? ??? ????? ???
| ?????? ??? root ??? ???? ??? ??? ?????? ?????? root ??????? ?????? ???
| ??? ubuntu ??? ???? root alla oti thes to kaneis me tin entoli sudo
`----------------------------------------------------------------

Αυτό είναι, συνήθως, πρόβλημα που εμφανίζεται όταν κανείς χρησιμοποιεί
φυλλομετρητή μέσω κάποιας ιστοσελίδας για να στείλει μηνύματα και
υπάρχει πρόβλημα είτε με το πρόγραμμα υποστήριξης αυτής της σελίδας,
είτε με τις ρυθμίσεις του φυλλομετρητή, είτε -- ακόμα χειρότερα -- και
με τα δύο ταυτόχρονα.

Αν υπάρχει κάποιος τρόπος να στείλεις γράμματα με κάποιο πρόγραμμα που
έχει φτιαχτεί ειδικά για αλληλογραφία (όπως π.χ. τα πολύ ωραία και
ελεύθερα διαθέσιμα προγράμματα KMail και Mozilla Thunderbird), ίσως
είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσεις κάποιο από αυτά.

Αν πάλι, για οποιοδήποτε λόγο, δε μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποιο
πρόγραμμα αλληλογραφίας, και πρέπει αναγκαστικά να στέλνεις email μέσω
web, μια σχετικά καλή λύση στο πρόβλημα είναι να γράφεις με greeklish.

Τα greeklish είναι σχετικά απαίσια, και για όποιον έχει συνηθίσει να
διαβάζει πραγματικά Ελληνικά μπορεί να είναι ακόμα και ενοχλητικά ή
δυσανάγνωστα, αλλά σε τούτη τη λίστα δε θα σε παραξηγήσουμε καθόλου αν
γράψεις σε greeklish.

- Γιώργος