Debian Package Manager (τα βασικά) [WAS: Re: request for help (συγχρονισμός φακέλων, ανάγνωση root φακέλων)]

Thanos pampo at freemail.gr
Sat Oct 28 18:37:38 EEST 2006

On 2006-10-28 16:46, John T. Margaritopoulos wrote:

> Θα δω τη μπορώ να καταφέρω με το Debian Package Manager, αν και μέχρι στιγμής
> δεν κατάφερα να το εντοπίσω. Αυτά που καταφέρνω να χρησιμοποιώ  είναι τα:
> Adept-installer και Adpet-Manager.

O Debian Package Manager είναι το όλο concept (sorry αν σε μπέρδεψα)! Θα
χρειαστείς κάποιο εργαλείου του DPM όπως το γραφικό synaptic (που λογικά
έχει το kubuntu ως default), το apt-get ή το aptitude (για όλα αυτά
περισσότερες πληροφορίες με τις 'man apt-get' και 'man aptitude').

To kubuntu μοιράζεται τα ίδια repositories (ας πούμε αποθήκες πακέτων)
με το ubuntu, οπότε ότι διαβάσεις για ububtu ισχύει και στο kububtu. Το
αρχείο το οποίο καθορίζει στο σύστημά σου που θα ψάξει και θα κατεβάσει
αρχεία το DPM tool που χρησιμοποιείς είναι το '/etc/apt/sources.list'.
Λογικά σε αυτό είναι δηλωμένα το 'main' και/ή το 'restricted' component
[1] από κάποιο server του εξωτερικού. Αν θέλεις μπορείς να προσθέσεις τα
'universe' και 'multiverse' componets για να έχεις την δυνατότητα
επιλογής πακέτων από πολύ μεγαλύτερη βάση. Το '/etc/apt/sources.list'
μπορείς να το τροποποιήσεις είτε μέσα από το Synaptic είτε με απ'
ευθείας επεξεργασία του αρχείου [2]. Μπορείς ακόμη να αλλάξεις και τον
server από τον οποίο θα λαμβάνεις τα πακέτα επιλέγοντας κάποιον κοντά
σου από την λίστα των mirrors του ubuntu.

Μόλις τροποποιήσεις το αρχείο θα πρέπει να ενημερωθεί το σύστημά σου για
τα νέα διαθέσιμα πακέτα. Αυτό γίνεται είτε μέσω του synaptic (δεν ξέρω
πως ακριβώς, λογικά θα υπάρχει κάποιο σχετικό κουμπί) είτε με 'aptitude
update'. Για να ενημερώσεις τα ήδη εγκατεστημένα πακέτα του συστήματος
με τις τελευταίες διαθέσιμες εκδόσεις απλά εκτελείς 'aptitude upgrade' -
και πάλι θα υπάρχει κάποια σχετική επιλογή στο Synaptic.

Από εκεί και πέρα ψάχνεις για όποιο πακέτο θέλεις και αυτό θα
εγκατασταθεί μαζί με όλες τις απαραίτητες εξαρτήσεις για να
λειτουργήσει. Αυτά είναι σε πολύ γενικές γραμμές τα βασικά του DPM.

> Κατά τη γνώμη σας, μήπως είναι πιο εύκολη η μετάβαση στο Linux, αν
> χρησιμοποιήσει κανείς κάποιο εμπορικό πακέτο π.χ. Suse, που από ότι διάβασα
> υπάρχει κάποια υποστήριξη?

"Υποστήριξη" μπορείς να βρεις όποια διανομή και να διαλέξεις σε αυτή εδώ
την λίστα ή σε αναρίθμητες άλλες και forum ανά τον κόσμο. Πιστεύω πιο
ολοκληρωμένη υποστήριξη από την κοινότητα των χρηστών του Linux δεν θα
βρεις! ;-)

[1] http://www.ubuntu.com/ubuntu/components
[2] http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Repositories