ανάλυση οθόνης

Thanos pampo at freemail.gr
Thu Oct 12 15:59:27 EEST 2006

giorgos kess wrote:
> Συγνώμη για την ηλίθια ερώτηση, αλλά στο Ubuntu 5.14 που χρησιμοποιώ,
>  έχει κολλήσει η ανάλυση οθόνης σε μια λάθος τιμή, με αποτέλεσμα να
> βλέπω την μισή οθόνη του desktop μου. Δεν μπορώ να την αλλάξω στο
> γραφικό περιβάλλον της, στις προτιμήσεις. Ξέρει κανένας/καμμία τί να
> κάνω; Υπάρχει καμμία manual λύση;

Υπεύθυνο για τις ρυθμίσεις της οθόνης και της κάρτας γραφικών είναι το
/etc/X11/xorg.conf (στην περίπτωσή σου). Λεπτομέρειες για το xorg.conf
μπορείς να δεις με το:

$ man xorg.conf

Ρίξε μια ματιά στα παρακάτω sections:

Section "Device" (κάρτα γραφικών)
Section "Monitor" (οθόνη)
Section "Screen" (αναλύσεις)

Αν αυτά όλα είναι ρυθμισμένα σωστά τότε και ενώ είσαι στο γραφικό
περιβάλλον μπορείς να αλλάξεις την ανάλυση με

Ctrl + Alt + [+] (το τελευταίο είναι το πλήκτρο +) ή
Ctrl + Alt + [-]

Αν όχι τότε θα πρέπει να δηλώσεις στους τομείς που ανέφερα τα
χαρακτηριστικά της κάρτας γραφικών και της οθόνης (δηλαδή ελάχιστο και
μέγιστο refresh rate).

Ρίξε μια ματιά στο manual και στο xorg.conf και ανέφερε με περισσότερες
λεπτομέρειες για το ποια ακριβώς είναι η κατάσταση. Για να επεξεργαστείς
και να αποθηκεύσεις αλλαγές στο xorg.conf θα πρέπει να έχεις δικαιώματα
root. Πριν από οποιαδήποτε αλλαγή αντέγραψε το xorg.conf κάπου ως
αντίγραφο ασφαλείας. Για να δοκιμάσεις τις αλλαγές που έκανες στο
xorg.conf δεν απαιτείται επανεκκίνηση του συστήματος. Με το
Ctrl+Alt+Backspace θα επανεκκινηθεί μόνο ο Χ server.