μη δυνατή ανάγνωση CD-R δίσκου σε UDF format

Thanos pampo at freemail.gr
Sun Aug 27 14:13:59 EEST 2006

Giorgos Keramidas wrote:
> On 2006-08-26 15:22, Thanos <pampo at freemail.gr> wrote:
[snip]

> Το πρόβλημα με αυτό το fstab είναι ότι έχει δηλωμένα ΔΥΟ file system
> types.  Υπάρχει μια πιθανότητα, ανάλογα με τον τρόπο που λειτουργεί το
> mount(8) utility σε Linux (κάτι που δεν το ξέρω σίγουρα), να υπερισχύει
> το δεύτερο file system type σε αυτή την περίπτωση.
>
> Γι αυτό σου είπα να δοκιμάσεις χειροκίνητα με udf μόνο.

Άλλαξα το fstab, βάζοντας πρώτα το iso9660 και μετά το udf στην "στήλη"
με τα υποστηριζόμενα filesystems χωρίς την επιλογή ro. Δηλαδή έχω:

/dev/hdb /media/cdrom0 iso9660,udf user,noauto 0 0

Τα εν λόγω δισκάκια τα διαβάζει κανονικά με αυτές τις ρυθμίσεις. Όμως
δεν διαβάζει πλέον άλλα δικά μου δισκάκια τα οποία έχουν γραφεί με το
CD/DVD Creator του Ναυτίλου (nautilus-cd-burner). Λέγοντας δεν τα
διαβάζει εννοώ αυτόματα με την είσοδο του CD, γιατί με χειροκίνητο τρόπο
και προσδιορισμό του filesystem όλα γίνονται. Αυτά τα δισκάκια είναι
iso9660. Προσθέτοντας την επιλογή 'ro' το διαβάζει και αυτό αυτόματα.

Το συμπέρασμα που βγάζω είναι πως αν δεν υπάρχει το 'ro' option στο
fstab το 1ο δηλωμένο filesystem είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο. Με το 'ro'
όπως και να τα έχεις δουλεύει κανονικά.

Αντικαθιστώντας το udf,iso9660 (ή iso9660,udf) με 'auto' και με την
επιλογή 'ro' παρούσα ή όχι όλα τα δισκάκια διαβάζονται αυτόματα χωρίς
πρόβλημα. Δεν θυμάμαι αν οι ρυθμίσεις στο fstab έγιναν από το Ubuntu ή
αν τις πείραξα εγώ αλλά προς το παρόν θα μείνω με το auto για το DVD
reader και βλέπουμε.