Laptop Suse 10.1 vs Ubuntu 6.06

Thanos pampo at freemail.gr
Mon Aug 21 16:22:56 EEST 2006

Manolis wrote:
> Katarxin xairetizw oli tin koinotita.Filidokso na ginw neos xristis
> linux kai thelw ta fwta twn pio empeirwn.Sas eyxaristw prokatavolika
> olous pou voithate emas tous pio kainourgious stin xwra tou linux.

Καλώς ήρθες και ελπίζω να μείνεις... ;-)

> Sto psito :
> Exw laptop Fujitsu-Siemens 1667G.CPU AMD Turion 64 MT-17,1G Ram,100G
> skliro,ATI X700 128MB kai foraei apo to ergostasio Windows XP Home 32bit.

Πριν το ξεχάσω, ρίξε μια ματιά στο Linux on laptops [1] μήπως και
κάποιος άλλος έχει εγκαταστήσει linux στο συγκεκριμένο ή παραπλήσιο
μηχάνημα.

Λογικά το laptop έχει επάνω εγκατεστημένα τα ΧΡ καταλαμβάνοντας ολόκληρο
το σκληρό. Αν δεν σκοπεύεις να κάνεις format και να τα περάσεις σ' ένα
μικρότερο partition θα χρειαστεί να μικρίνεις το υπάρχον για να μπει
κάπου το linux. Δεν θυμάμαι αν το Ubuntu, και δεν γνωρίζω αν το Suse
έχουν εργαλείο διαθέσιμο κατά την εγκατάσταση γι' αυτή τη δουλειά. Αν
δεν έχουν ίσως χρειαστείς κάτι σαν το GParted LiveCD [2].

> Ti thelw:
> 1) Thelw dual boot systima me bootloader omws twn XP o opoios kai tha
> fortwnei ton grub.(Tha mou peite o grub einai kaliteros kai pio eukolo
> einai na ton grapseis sto MBR ktl alla gia diaforous logous thelw na
> ginei etsi kai einai to vasikotero pou thelw).

Ναι, κατά την εγκατάσταση του grub σου ζητείται η τοποθεσία που θα
εγκατασταθεί το grub που μπορεί να είναι οποιοδήποτε partition. Αλλά,
π.χ. σε κάθε ενημέρωση του kernel στο Ubuntu δημιουργείται νέο entry στο
menu του grub με τον καινούργιο kernel. Έχω την εντύπωση πως κάθε φορά
θα χρειάζεται με το χέρι να επεξεργάζεσαι ότι έχεις κάνεις στον
bootloader των windows για να ξεκινάς με τον καινούργιο kernel. Μπορεί
να έχω και λάθος...

> 2) Thelw na xrisimopoiisw kapoio journaling filesystem me protimisi JFS
> h XFS.Oi dio dianomes ypostirizoun auta ta filesystems?
> 3) Thelw na ekmetaleutw pliros to hardware tou laptop(CPU, Grafics,
> sound ktl - perilipsi tou systimatos tha parathesw sto telos).

Και οι δύο είναι σύγχρονες διανομές με μεγάλη υποστήριξη συσκευών.

> 4) Se linux me endiaferei na exw ta ekseis : Apache2 alla gia local
> xrisi kai testing pio poli, mysql ,kai na grafw php c,java kai vhdl.

Λογικά δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα να βρεις αυτά τα πακέτα για
οποιαδήποτε διανομή.

> Poia dianomi nomizete me vasi tis apaitiseis mou einai i kataliloteri?
> Prepei na pw oti apo tis live ekdoseis pou xrisimopoiisa me entiposiase
> perisotero to Suse.. alla perimenw tin gnwmi sas gia na apofasisw.
> Sas eyxaristw kai pali...

Στο Suse λογικά σου δίνεται η δυνατότητα να επιλέξεις κατά την
εγκατάσταση το πιο "γραφικό περιβάλλον" θα εγκαταστήσεις. Σε αντίθεση
στο Ubuntu έχεις μόνο το Gnome. Αυτό μόνο κατά την εγκατάσταση, έτσι?
Γιατί μετά μπορείς να βάλεις ότι θέλεις. Μιας και πρόκειται για laptop
ίσως να έριχνες και μια ματιά στο xubuntu [3] το οποίο είναι το Ubuntu
με το Xfce στη θέση του Gnome. Είναι πιο ελαφρύ και οι σχεδιαστές του
λένε πως είναι ιδανικό για laptops.

Ακόμη μια -σημαντική για εμένα- διαφορά μεταξύ των δύο διανομών που
αναφέρεις είναι ο διαχειριστής πακέτων. Το Suse χρησιμοποιεί το Redhat
Package Manager ενώ το Ubuntu/Xubuntu/Kubuntu το Debian Package Manager.
Εγώ προσωπικά προτιμώ αυτό του Debian καθώς το βρίσκω πολύ πιο
ολοκληρωμένο. Προσωπική άποψη βέβαια... αλλά το DPM παρουσιάζει πολύ
λιγότερα -ίσως και καθόλου- προβλήματα σε εξαρτήσεις πακέτων και
αναβαθμίσεις.

[1] http://www.linux-on-laptops.com/fujitsu.html
[2] http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
[3] http://www.xubuntu.org/