resize partition

muz muz at diktio.org
Mon Apr 17 10:51:03 EEST 2006

tomkmbox-hellug at yahoo.gr wrote:
>    Καλησπέρα και καλό Πάσχα σε όλους
>
> Θα ήθελα τη γνώμη σας για το εξής: Έχω σ' ένα σκληρό 3 partiton
> (primary) με winxp, Fedora 2, Suse 9.1,swap και αρκετό ελεύθερο χώρο
> (unallocated). Δεν τα σχεδίασα καλά απ' την αρχή και τώρα θέλω να
> μεγαλώσω το parttion του ntfs με τον αχρησιμοποίητο χώρο του δίσκου
> κάπου 85G.
> 1. Να χρησιμοποιήσω το partition magic απ τα windows ή το qtparted απ'
> το livecd του knoppix 4.0.2; Το part. magic βλέπει τα δυο linux σαν
> ext2 ενώ είναι ext3 και reseirfs. Το qtparted τα βλέπει κανονικά αλλά
> [...]
Με το partition magic δεν είχα ποτέ πρόβλημα και έχω κάνει πολλάααα
resize. Με το qtparted επίσης δεν είχα πρόβλημα, αλλά έχω κανει
λιγότερα. Το backup στα κρίσιμα αρχεία επιβάλλεται. Όπως σου είπα δεν
είχα ποτέ πρόβλημα, αλλά ο κίνδυνος κατι να πάει στραβά, ή να πέσει το
ρεύμα την ώρα του resize πάντα υπάρχει. Για να έχεις λιγότερα
προβλήματα, θα σου πρότεινα να μην κάνεις resize το partition των WinXP
(γιατί υποψιάζομαι οτι βρίσκεται στην αρχή, ενώ ο αχρησιμοποίητος χώρος
βρίσκεται στο τέλος. Οπότε εκτός από resize στο NTFS, πρέπει να κάνεις
και move όλα τα υπόλοιπα partitions), αλλά να δημιουργήσεις ένα
καινούριο partition στον ελεύθερο χώρο. Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος
λόγος που θέλεις να κάνεις resize το partition των XP και όχι να
φτιάξεις δεύτερο; Επίσης θα σου πρότεινα, αν σκοπεύεις να βάλεις αρχεία
multimedia, documents, κ.α. στο νέο partition, να το κάνεις FAT32, ώστε
να μπορείς να διαβάζεις/γράφεις από όλα τα λειτουργικά συστήματα που έχεις.

Από reiserfs δεν έχω καμία εμπειρία, οπότε δεν ξέρω τι κάνει το
Partition Magic σε αυτήν την περίπτωση. Το οτι βλέπει το ext3 σαν ext2
δεν έχει καμία σημασία.

> 2. Υπάρχει περίπτωση να μη μπορώ να κάνω εκκίνηση; Τι πρέπει να προσέξω;
> boot κάνω με grub.
Αν κάτι πάει στραβά, η εκκίνηση θα είναι το τελευταίο που θα σε πειράξει :)

Αλλά λογικά όχι. Αν βάλεις ένα νέο partition στον ελεύθερο χώρο που
μένει(εφόσον βρίσκεται στο τέλος) ή αν κάνεις resize το partiton των XP
δεν θα έχεις πρόβλημα (αρκεί να μην αλλάξεις τη σειρά των partitions).
Ακόμα όμως κι αν αλλάξεις τη σειρα των partitions και ο grub δε μπορεί
πια να τα βρει, μπορείς απλά να bootάρεις με ένα live-cd και να κάνεις
edit το grub.list και να το διορθώσεις.