αλλαγή σε ελληνικά σε Emacs

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Wed Mar 29 07:32:20 EEST 2006

On 2006-03-27 19:28, ioannis <idimakos at upatras.gr> wrote:
> (Το περιβάλλον είναι ubuntu 5.10 (αλλά και kubuntu).)
> Πώς μπορεί να δει και να γράψει ελληνικά σε Emacs?

Πρέπει να ισχύουν ταυτόχρονα 2 πράγματα:

    1) Οι ρυθμίσεις locale με τις οποίες ξεκινά ο X server σου να είναι
       οι σωστές.
    2) Να πεις στο Emacs σου ότι το language-environment σου είναι
       Ελληνικό.

Το πρώτο μπορείς να το ελέγξεις γράφοντας σε ένα τερματικό:

        $ locale

Για το δεύτερο χρειάζεται κάτι σαν το παρακάτω στο ~/.emacs σου:

        ;; Set the language environment based on environment vars.
        (setq unibyte-display-via-language-environment t)
        (set-language-environment "Greek")
        (set-terminal-coding-system 'greek-iso-8bit)
        ;; Both display and input of 8-bit characters is enabled.
        (set-input-mode (car (current-input-mode))
                        (nth 1 (current-input-mode))
                        0)

Μπορεί να χρειαστεί να αντικαταστήσεις το 'greek-iso-8bit με κάποιο άλλο
coding-system.  Την πλήρη λίστα από coding systems τα οποία υποστηρίζει
το Emacs σου μπορείς να τη δεις με `M-x list-coding-systems RET'.