Linux Backup

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Mar 14 19:52:42 EET 2006

Οι απαντήσεις είναι καλό να πηγαίνουν *και* στη λίστα.  Ετσι, θεωρητικά,
αν δει κάποιος άλλος ότι λέω βλακείες θα με διορθώσει ή αν έχει κάποια
άλλη, καλύτερη ιδέα, θα μας την πει :P

On 2006-03-14 14:55, Lazaros Sxoiniadis <l.sxoiniadis at mellon.com.gr> wrote:
> Σε ένα ξεχωριστό εξωτερικό δίσκο που τον έχω μόνο για διατηρώ backup από
> τα μηχανήματα.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι.  Ένας απλός τρόπος είναι, ας πούμε με tar(1):

    1. Κάνεις mount το δεύτερο δίσκο κάτω από το /mnt/backup

    2. Αντιγράφεις τα πάντα με κάτι σαν:

           # cd /
           # tar cf /mnt/backup/full.tar.new --exclude '/mnt/backup/*'

    3. Ελέγχεις το νέο tarball:

           # tar tvf /mnt/backup/full.tar.new >/dev/null

    4. Αν δεν είδες τίποτα στο terminal, όπως π.χ. κάποιο checksum error ή
       κάτι αντίστοιχο, σχεδόν τελείωσες:

           # mv /mnt/backup/full.tar.new /mnt/backup/full.tar
           # touch /mnt/backup/full.tar

Το θέμα είναι ότι κάπως πρέπει να ελέγχεις ότι το /mnt/backup/full.tar
όντως είναι εντάξει, γιατί αν σου κάτσει να σκάσει και ο backup δίσκος
ακριβώς τότε που τον χρειάζεσαι, έχεις πρόβλημα.

> Όσο αφορά το raid5 δεν είναι ασφαλές γιατί πριν λίγο καιρό χάλασε ο ένας
> δίσκος δε δούλεψε το hotspare και δεν είχα και backup των δεδομένων(και
> είναι μηχάνημα ενός έτους)

Κάτι δε μ' αρέσει, αλλά τέλος πάντων :)