video editing & suse 9.3

Apollon Koutlides apollon at planewalk.net
Wed Oct 12 15:49:56 EEST 2005

Yorgo Papadopoulos wrote:

> Γεια και χαρά. Έχω 2 θέματα που με απασχολούν:
> 1) Γιατί μου παίρνει 100 δευτερόλεπτα για να φορτώσει το suse 9.3
> (γραφικό περιβάλλον), ενώ τα xp (στο ίδιο pc) θέλουν γύρω στο 1/2 λεπτό;

α) suse sux
β) κοίτα τι [πρωτο]τρέχει το σύστημά σου... είσαι σίγουρος ας πούμε ότι
σου χρειάζεται εκείνη η postgres που σηκώνει; (λέμε τώρα, χάριν
παραδείγματος)

> 2) Ο μόνος λόγος που δεν έχω φορμάρει εντελώς τα xp από το pc μου
> είναι το πρόγραμμα studio της pinnacle, για επεξεργασία βίντεο.
> Υπάρχει για λίνουξ κάτι παρόμοιο έστω; Θέλω ένα προγραμμα που να μου
> επιτρέπει να φορτώνω τις βιντεοκασέτες μου, να επεξεργάζομαι το
> βίντεο, να βάζω και κανένα μενού και να το μετατρέπω σε dvd. Υπάρχει
> κάτι άλλο εκτός από το kino;

Kino για το capture σου, άντε και για κάποιο βασικό editing.
Για σοβαρότερες δουλειές δεν υπάρχει [ακόμα] ανταγωνιστής του cinelerra
[αν και το kdenlive το παλεύει το θέμα, ως front-end του Piave βέβαια].
Οφείλω να σε προειδοποιήσω ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να το
χαλιναγωγήσεις, αλλά πραγματικά σε ανταμείβει όταν τα καταφέρεις.

Σχετικά λινξ:
Kino: http://www.kinodv.org/
To Kino είναι κομπολόι δίχως χάντρες χωρίς τα καλούδια του:
http://www.kinodv.org/article/archive/11/
Cinelerra: http://heroinewarrior.com/cinelerra.php3
KDEnlive: http://kdenlive.sourceforge.net/