CD writing

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Mon Aug 29 17:55:48 EEST 2005

[Cross posting; το reply-to έχει ρυθμιστεί στη linux-greek-users]

Giorgos Keramidas wrote:
> Το cdrecord δεν παίζει με [μη-]SCSI συσκευές.  Ο Joerg Schilling έχει
> αλλεργία σε οτιδήποτε μη-SCSI[1] κι ενίοτε έχει αλλεργία και στο Linux.
>
> [1] Βασικά μαλάκυνση στον εγκέφαλο λέγεται κι όχι αλλεργία, αλλά τι να
> πεις τώρα.

Γράφει και ATAPI με dev=ATAPI:0,0,0 κλπ.

Δυστυχώς το cdrecord είναι μια περίπτωση «ελεύθερου» λογισμικού που
στην πραγματικότητα δεν είναι ελεύθερο. Ελεύθερο σημαίνει ότι καθένας
μπορεί να το μετατρέψει και να το προσαρμόσει στις ανάγκες του. Με το
cdrecord αυτό δεν γίνεται, γιατί ο κώδικας είναι τόσο άθλιος ώστε
μόνο ο ανώμαλος εγκέφαλος του Schilling μπορεί να τον
καταλάβει. Παρόλα αυτά κάποιοι καλοί και υπομονετικοί άνθρωποι έχουν
κάνει fork και έχουν σάξει το dvdrecord, που όμως δεν νομίζω ότι είναι
πολύ καλύτερο, εκτός του ότι μπορεί να γράψει σε ντιβιντιά.

Ένα από τα projects που θα ήθελα να κάνω θα ήταν να γράψω το "CD/DVD
writing developer's guide", που να εξηγεί από το πώς είναι γραμμένα με
φυσικό τρόπο τα δεδομένα πάνω στο δίσκο μέχρι το πώς δουλεύουν τα
interfaces των writers. Υποθέτω πως αν υπήρχε ένα τέτοιο κείμενο μετά
θα ήταν θέμα λίγου χρόνου μέχρι οι kernel developers των απανταχού
ελεύθερων λειτουργικών να βάλουν μια καλή υλοποίηση μέσα στον πυρήνα,
του στυλ

    mount -o rw /cdrw
    [πρόσθεση/αφαίρεση αρχείων στο /cdrw με cp, mv, rm κλπ.]
    umount /cdrw  [οπότε γίνεται η φυσική εγγραφή των δεδομένων στο cd]

Είναι κρίμα που μετά από τόσα χρόνια το cd writing ρουφάει
τόσο. Νομίζετε ότι θα μπορούσα να βρω χρηματοδότηση για το developer's
guide;

--
Antonios Christofides
+30-2661020814