LINUX ??? ???????? ?

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Fri Aug 12 02:34:52 EEST 2005

On 2005-08-12 01:58, Σωτήρης Χρυσόπουλο ς <chryssot at freemail.gr> wrote:
> 1)  Αφού είναι τόσο ασφαλές λειτουργικό πώς ειναι δυνατό να βγαίνουν
> τόσο πολλές αναβαθμήσεις ασφαλείας πχ στο suse 9.2 που χρησιμοποιώ?

Το Linux δεν είναι το μαγικό "χάπι" που το πίνεις και ξαφνικά γίνεσαι
ειδικός περι θεμάτων ασφαλείας...  Απλά δεν έχει ορισμένα από τα πιο
ενοχλητικά και τρανταχτά προβλήματα τα οποία έχουν τα Windows.

> 2)  Αφού δεν υπαρχει πρόβλημα ιών "όπως ισχυρίζονται οι ειδικοί επι
> του LINUX" λόγω της αρχιτεκτονικής του λειτουργικού (δικαιώματα και τα
> σχετικά..) Τι ρόλο "βαράνε" τα antivirus και μάλιστα σε ψιλοBETA
> διανομές γνωστών εταιριών όπως PANDA ,PC-Cillin  κάλ..?

Μήπως αυτά τα antivirus είναι για να ελέγχουν Win32 εκτελέσιμα;  Αν ναι,
είναι πολύ διαφορετικά τα πράγματα από αυτό που σκέφτηκες στην αρχή.

> Την ίδια απορεία έχω και με τα διάφορα προγράμματα firewall.

Ποιά απορία ακριβώς;

> 3) Αν όντως χρειάζομαι  προγράμματα ασφαλείας αντίστοιχα με τα
> προγράμματα των windows , που θα βρώ πιά είναι κατάλληλα για μια
> ασφαλή σύνδεση στο INTERNET ,αφού κατα την πλειοψηφία τους τα
> προγράμματα αυτά είναι από άγνωστους προγραμματιστές ή άγνωστες
> σχετικά εταιρίες , ενώ οι αναβαθμήσεις είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

Στο http://www.tldp.org/ πήγες καμιά βόλτα;  Εχει ένα σωρό βιβλία και
άρθρα για ασφάλεια, για ρυθμίσεις σε Linux, κλπ.  Χρησιμοποίησε το :)

Γενικά, η πρώτη εντύπωση που έχει κάποιος ο οποίος έχει συνηθίσει να
δουλεύει σε Windows, όταν καθίσει ξαφνικά μπροστά σε ένα Linux desktop
είναι:

	"Μα καλά, αφού τα ίδια πράγματα κάνω κι εδώ, γιατί είναι πιο
	καλό αυτό το πράγμα από αυτό που είχα πριν;"

Όπως πολλές άλλες "πρώτες εντυπώσεις", είναι λίγο λάθος.  Το Linux έχει
σημαντικές διαφορές τόσο σε φιλοσοφικό, όσο και σε τεχνικό επίπεδο με τα
Windows.

Οι φιλοσοφικές διαφορές ξεκινούν από την άδεια χρήσης του και φτάνουν
μέχρι τον τρόπο που βρίσκεις βοήθεια, τεκμηρίωση, υποστήριξη, κοκ.

Οι τεχνικές διαφορές ξεκινούν από τον τρόπο με τον οποίο γράφονται οι
εφαρμογές για Linux, και φτάνουν μέχρι το πόσο μεγάλο σύστημα χρειάζεται
κανείς για να κάνει βασικά πράγματα, πόσες πηγές θέλει το ίδιο το
λειτουργικό, πόσους χρήστες αντέχει ένα "κανονικό" σύστημα, κλπ.

Οι διαφορές είναι πάρα πολλές και δεν είναι εύκολο ούτε εσύ να τις δεις
όλες με μια "πρώτη ματιά", ούτε εγώ να τις γράψω όλες σε ένα μήνυμα.

Γι αυτό, ξαναλέω, στο www.tldp.org πήγες; :-)

> Υ.Γ.  Αν ρωτήσει κανείς γιατί μεγάλες εταιρίες εμπιστεύονται το LINUX
> .  Θεωρώ οτι οι μεγάλες εταιρίες έχουν και τον τρόπο και τα μέσα να
> προστατεύονται.

Περίπου...