Re: ÇñÜêëåéï

Thanos pampo at freemail.gr
Mon Jun 27 16:27:54 EEST 2005

Yorgo Papadopoulos wrote:

> γεια σας,
> βρισκομαι στο Ηράκλειο Κρήτης και θα ήθελα βοήθεια σχετικά με το πώς να
> περάσω από τα ΧΡ στο λίνουξ. Κάθε βοήθεια δεκτή!
> Γιώργος Παπαδόπουλος

Γεια σου Γιώργο...

Αρχικά θα πρέπει να ετοιμάσεις χώρο στον υπολογιστή σου για να μείνει το
Linux αν θέλεις να έχεις και τα Windows παράλληλα. Θα χρειαστείς
τουλάχιστο δυο partitions για το Linux σύστημά σου. Ένα θα είναι το swap
space (κάτι σαν το virual memory των Windows μόνο που απαιτεί δικό του
χώρο) και ένα για το root. Θα χρειαστεί να ψάξεις λίγο στο ιντερνετ για
να καταλάβεις τι ακριβώς είναι αυτά. Ένα καλό μέρος να ξεκινήσεις είναι το:

http://www.tldp.org

Θα πρέπει να διαλάξεις μια διανομή. Αν ρωτήσεις το ποια... θα ακούσεις
1000 διαφορετικές απόψεις. Για το τι υπάρχει ρίξε μια ματιά εδώ:

http://distrowatch.com/

Υπάρχουν κάποιες που προορίζονται για αρχάριους και κάποιες που απαιτούν
περισσότερες γνώσεις. Θα σου πάρει λίγο μέχρι να διαβάσεις και να πάρεις
5 απόψεις για το ποια να εγκαταστήσεις.

Θέλει λίγο προσοχή κατα την εγκατάσταση ώστε να μην χάσεις τα Windows
(αν κάνεις dual boot σύστημα) αλλά από εκεί και πέρα μια "γραφική"
διανομή θα βρεις το δρόμο σου.

Δεν περιέγραψα τα πάντα που θα "περάσεις" για να εγκαταστήσεις μια
διανομή Linux αλλά πιστεύω πως έκανα μια αρχή. Οι υπόλοιποι θα
συμπληρώσουν πολλά περισσότερα από εμένα. Καλή αρχή...