Πρόβλημα fstab

giakouvis giakouvis at newspaper.gr
Wed Mar 23 20:02:57 EET 2005

Επανέρχομαι έπειτα από μέρες στο πρόβλημα με το αρχείο fstab (σε knoppel 5).
Καταρχήν το πρόβλημα με το partition hda9 λύθηκε με απλή επανεκκίνηση του
συστήματος (sorry αν σας κούρασα με την ερώτηση). Δυστυχώς όμως δεν μπόρεσα να
αντιστοιχίσω στο hda9 τον φάκελο /home.
Ακολούθησα τις οδηγίες του Apostoli, ο οποίος θυμίζω ότι μου πρότεινε:
> metefere oti arxeia exei to /home sto /dev/hda9
> kai pros8ese thn parakatw grammh sto /etc/fstab
> /dev/hda9       /home           ext3    defaults                0       0

Αποτέλεσμα ήταν να μην ξεκινάει το περιβάλλον εργασία KDE. Συγκεκριμένα το
σύστημα ανοίγει τον διαχειριστή οθόνης και μου ζητάει κωδικό εισόδου. Αφού δώσω
κωδικό μου βγάζει το παρακάτω μήνυμα:

there was an error setting up inter - process communications for KDF. The
message returned by system could not read connection list.
/home/user/.DCOPserver-stavros-o
παρακαλώ ελέγξτε αν το πρόγραμμα " dcopserver" εκτελείται

Επιλέγω (αναγκαστικά) «εντάξει» και αμέσως μετά μου βγάζει το εξής μήνυμα:

το αρχείο ρυθμίσεων /home/user/.kde/share/config/ksplashrc
δεν είναι εγγράψιμο

το αρχείο ρυθμίσεων /home/user/.kde/share/config/kdeglobals
δεν είναι εγγράψιμο

παρακαλώ επικοινωνήστε με το διαχειριστή του συστήματος

Και πάλι επιλέγω (αναγκαστικά) «εντάξει» και τελικά αφού χάνονται τα μηνύματα,
στην οθόνη εμφανίζεται η εικόνα προόδου διεργασιών (αυτή που εμφανίζεται πριν
ανοίξει το KDE) και το σύστημα κολλάει στο σημείο όπου αναβοσβήνει το πρώτο
εικονίδιο του δίσκου. Ακριβώς από κάτω γράφει «Εγκατάσταση επικοινωνιών μεταξύ
διεργασιών». Εκεί δεν μπορώ να κάνω τίποτα. Ούτε επανεκκίνηση με Ctrl-Alt-Delete.

Στο μεταξύ στον διαχειριστή οθόνης έχω ενεργοποιήσει τη δυνατότητα εισόδου και
ως χρήστης root. Έτσι όταν επιλέγω να ανοίξω το KDE ως χρήστης root η διαδικασία
συνεχίζεται κανονικά. Δηλαδή μπορώ να ανοίξω το σύστημα σε περιβάλλον KDE και ως
χρήστης root αλλά δεν ξέρω πώς να διορθώσω το πρόβλημα για να συνδέομαι ως απλός
χρήστης (στον οποίο έδωσα το όνομα user). Επισημαίνω τέλος ότι όταν μπαίνω ως
χρήστης root ο φάκελος /home έχει αντιστοιχιστεί κανονικά στο partition hda9.
Νομίζω ότι είμαι κοντά στο να λύσω το πρόβλημα και να ρυθμίσω αυτό που θέλω,
δηλαδή να αντιστοιχίσω στο hda9 τον φάκελο /home.
Όποιος γνωρίζει ας βοηθήσει