Knoppel

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sat Mar 5 00:08:57 EET 2005

On 2005-03-04 14:56, Pavlos Michalopoulos <pmichal at gmail.com> wrote:
> Xairetw tous filous linuxades....

> Exw mia aporia, san xrhsths den mporw na blepw ta arxeia twn allwn
> diskwn sto pc (ntfs)?

Nai, mporeis na ta deis an kaneis mount to antistoixo partition.  Alla
tha ta blepeis mono ws root.

> Mpainw san root prokeimenou na anoiksw ta arxeia.
> Ekei an prospathisw na allaksw ta permisions bgazei sfalma.

To NTFS den yposthrizei xrhstes, permissions ki alla tetoia kaloudia.

> Exw orisei ton logariasmo mou mesw root na anikei sthn omada root alla
> einai epilegmenw na exei prosbash mono o xrhsths root kai oxi h omada.
> einai ligo spasimo an kai praktika prospernaw to problhma me thn
> deiaxeirish arxeiwn.

Koita ligo to manpage ths entolhs mount(8).  Exei epiloges pou
kanonizoun to proka8orismeno "umask" pou tha efarmozetai sta permissions
twn arxeiwn.  An thymamai kala, h prokathorismenh timh einai 022.
Allazontas to umask se 002 tha prepei na einai group-readable kai
writable ta arxeia.

> opoios exei kamia idea, as me bohthisei.
> eimai elaxista bhmata apo to na ta damasw kai ayto mou spaei ligo ta neyra....

Akribws ena bhma prin eisai:

	% man mount

Kalh epituxia :)