suse 9.2 & αλλαγη hz

Constantine Dokolas cdokolas at Sunsoftgr.com
Tue Mar 1 16:24:30 EET 2005

exposed bone wrote:
> μιας και με έχει ρωτήσει κάποιος γιατί χρειάζομαι τόσο πλου τα 100hz
> ας απαντήσω
> ο λόγος είναι ότι τουλάχιστον για το δικό μου μάτι υπάρχει πλου μεγάλη
> διαφορά μεταξύ 75 και 100hz ακόμη και στην επιφανείας εργασίας ......
> για αυτό το λόγω θέλω 100hz για να δουλεύω πιο ξεκούραστα

Εγώ έκανα την ερώτηση εξηγώντας σου ότι στις TFT δεν υφίσταται θέμα
"ξεκούρασης" καθότι δεν υπάρχει, όπως στις CRT, χρόνος "αποφόρτισης" του
φοσφώρου μεταξύ των refresh. Στις CRT δηλαδή, ανάμεσα στα περάσματα της
δέσμης ηλεκτρονίων, τα pixel σβύνουν με αποτέλεσμα, ακόμα και σε σταθερή
εικόνα, να κυμαίνεται η φωτεινότητά τους ανεπαίσθητα (όχι τόσο ανεπαίσθητα
για την περιφερειακή όραση), πράγμα που μπορεί να τις κάνει κουραστικές.
Αυτό είναι εμφανές όταν δεν κοιτάζεις απ΄ ευθείας μια CRT που δουλεύει με
χαμηλό refresh (κοίτα, π.χ. 20 εκ. πιο πάνω από την CRT και θα δεις ένα
τρεμόπαιγμα).

Σε αντίθεση, τα pixel των TFT αλλάζουν χρώμα/φωτεινότητα μόνο όταν πάρουν
εντολή. Το πρόβλημα με τις TFT είναι ο χρόνος που πέρνει στα pixel να
αλλάξουν χρώμα. Για περισσότερα δες το μήνυμά μου της 11/2.

Κάτι άλλο που πήρα χαμπάρι από αυτά που διάβασα πρόσφατα είναι ότι οι
οθόνες που προσφέρουν μεγαλύτερες ταχύτητες πάσχουν στην απόδοση των
χρωμάτων. Δεν έχω καταλάβει ακόμα πως αλλά υποψιάζομαι ότι τα pixel
αλλάζουν πιο γρήγορα φωτεινότητα απ' ότι χρώμα δίνοντας πιο "ξεπλυμένα"
χρώματα (όταν αλλάζουν γρήγορα και συνεχόμενα χρώμα).

Αν ξέρει κάποιος άλλος κάτι παραπάνω, ας το πει.

Doc