resizing parttions

Thanos nospam at please.org
Thu Jan 20 16:05:24 EET 2005

Giorgos Keramidas wrote:

> Οχι.
>
> Το μόνο που χρειάζεσαι (θεωρητικά) είναι το τελικό μέγεθος να είναι
> αρκετά μεγάλο για να χωρέσει τα δεδομένα και τα μετα-δεδομένα του
> αρχικού partition.

Καλή η θεωρία αλλά στην πράξη δεν... Με το εργαλείο "κατατμητής" που
έχει το Yast δεν δουλεύει. Μου βγάζει μήνυμα "η ανασυγκρότηση της
συσκευής απέτυχε". Αυτό ίσως είναι διότι (όπως άλλωστε με είχε
προειδοποιήσει το Yast) να προσπαθώ να αλλάξω  partitions τα οποία είναι
προσαρτημένα. Θέλω να αλλάξω τις κατατμήσεις στα οποία "μένουν" τα: /,
/opt, /var και /home. Ευτυχώς δεν μου κατέστρεψε το σύστημα. :-)

Αν χρησιμοποιήσω κάποιο εργαλείο που θα το τρέξω χωρίς να φορτώσω το
SuSE, πχ από live CD, θα δουλέψει μετά το σύστημά μου? Ή απαιτείται η
αλλαγή των κατατμήσεων μέσα από το ίδιο το Suse για να ενημερωθούν οι
αντίστοιχες παράμετροι?

Επίσης πρόσεξα πως το Yast δεν μου δίνει την επιλογή μετακίνησης
κατατμήσεων αλλά μόνο ανασχηματισμού (μείωση ή αύξηση του μεγέθους).
Υπάρχει εργαλείο που να μου επιτρέπει και της μετακίνηση? Αν ναι, ποιο?

Έψαξα αρκετά (νομίζω) στο google για σχετικά άρθρα όλα είναι για
resizing των κατατμήσεων των windows για εγκατάσταση του linux. Δεν
βρήκα κάτι σχετικό με το πρόβλημά μου.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!