Που θα βρω τo Debian 3.0 ?

fs admin at www0.org
Wed Dec 8 09:42:30 EET 2004

On Tue, 30 Nov 2004 20:57:45 +0200, Kefalas Apostolos wrote:

> Στις Thursday 18 November 2004 11:52, ο/η fs έγραψε:
>  "In fact" αυτή τη στιγμή

> Εγώ πάλι τρέχω unstable σε desktop μηχάνημα (να 'σαι καλά sboli), εδώ και
> 2 μήνες με όλα τα καλούδια (cups, usb, kde, camera, openoffice, network,
> netmod, kernel 2.6.9 και πάει λέγοντας) και δεν έχω ούτε ένα πρόβλημα
> (φτου να μην το ματιάσω).

Πρόσφατα (ξανα)αναβάθμισα το stable σε unstable γιατί (ξανα)αναβάθμισα και
την internet ταχύτητα. Σαν dektop OS είναι νομίζω (ξανα)εντάξει το debian
unstable όπως είναι αυτή τη στιγμή αλλά μια μέρα για 6-7 ώρες μπορεί να
συμβεί κάτι τρελό και η επίσημη απάντηση θα είναι (ξανά) "που είναι το
πρόβλημα, πήραμε το bug report, δεν μας ενδιαφέρει ότι το networking σε
αυτό το kernel ήταν off και γενικά λόγω του bug του kernel το μόνο που
δούλευε ήταν το /sbin/init και έπρεπε να πας 432 χιλιόμετρα να
βρεις το μηχάνημα, αλλά αυτό είναι το debian unstable".

Γενικά ήταν τεράστιο και θανάσιμο λάθος η χρήση του για σοβαρή χρήση που
απαιτεί server σε uptime άνω του δίμηνου και stability προγραμμάτων
workstation ξανά άνω του δίμηνου.

Η κατάσταση στο unstable είναι μονίμως έτσι. Για βδομάδες έως μήνες όλα
είναι τέλεια και μετά κάτι πάει στραβά για 5-6 ώρες. Το testing στην
πραγματικότητα είναι πιο ύπουλο γιατί ενώ γνωρίζεις ότι το unstable θα
πάει σίγουρα στραβά κάθε τόσο το testing όταν είναι σε περίοδο
stabilοποίησης όπως είναι τώρα θα είσαι θεός για 1-2 χρόνια. Μετά το
release θα γίνεις κονσερβοκούτι από bugs για κανένα χρόνο.

Γενικά είναι καλή ιδέα στα stable και testing για σοβαρή χρήση να μπαίνει
το "παρατσούκλι"(π.χ. woody) της διανομής και όχι η ιδιότητα (π.χ.
stable). Στο stable λόγω του ότι μια μέρα σε αργές ταχύτητες θα βρεθείς
μπροστά σε κάποια εκατοντάδες megabytes donloads, στο testing μια μέρα
θα φας όλο το unstable στη μάπα μόλις γίνει stable αυτό που υπήρχε μια
μέρα πριν. Στο unstable δεν έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί ούτως ή άλλως τα
bugs θα έρχονται βροχή.

Θα έλεγα για σοβαρή server και σοβαρή workstation χρήση το stable είναι το
καλύτερο.

Για χαλαρή desktop και workstation χρήση το testing είναι το καλύτερο.

Για προγραμματιστές και "παιχνιδιάριδες" το καλύτερο είναι το unstable.

Για προγραμματιστές συγκεκριμένα του debian χρειάζονται 4 pc με το
χειρότερο απ' όλα να τρέχει experimental (λόγω κινδύνου πυρηνικής έκρηξης).

-fs