Άδεια χρήσης ???????

Apollon Koutlides apollon at planewalk.net
Wed Sep 22 18:47:08 EEST 2004

ter2 at in.gr wrote:

>Θα ήθελα να ενημερωθώ για της άδειες χρήσης των διανομών linux , γιατί σκέφτομαι να βάλω suse9.1 σε υπολογιστή σε μια επιχείρηση.
>Απο πλευρά εφορίας και σδοε (για τα windows υπάρχει αδεια χρησης)
>τι χρειάχομαι για να είμαι καλλημένος !!

Ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος, αλλά παρ' ότι η συντριπτική
πλειοψηφιά του software που περιλαμβάνει το suse είναι GPL - και ως εκ
τούτου σύννομα αντιγράψιμο - υπάρχουν κάποια κομμάτια που είναι της suse
και δεν επιτρέπεται η αντιγραφή τους. Αυτό το γεγονός αρκεί για να κάνει
τα CD images (που προφανώς περιλαμβάνουν και το εν λόγω proprietary
software) μη αντιγράψιμα. Κάποιες εκδόσεις του suse linux είναι
"επισήμως" διαθέσιμες μέσω internet. Αυτές νομίζω ότι συνοδεύονται από
public άδεια χρήσης και μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις ελεύθερα. Κοίταξε
όμως καλύτερα στο site της suse για λεπτομέρειες...

>Αν εγκαταστήσω μια διανομή που μου την έχει δώσει κάποιος φιλος μου(πχ.suse9.1 pro)
>θά έχω προβλήματα (θα είμαι παράνομος??)
>τι χαρτιά θα πρέπει να δείξω αν μου τα ζητήσουν?
>(χρειάζεται απόδειξη αγοράς!?)

Το ΣΔΟΕ δεν ξέρω τι θα σου ζητήσει (μετάφραση: Δεν ξέρω πόσο
κατηρτισμένοι είναι σε θέματα GPL, Linux κλπ.)
Σύμφωνα και με τα ανωτέρω, όχι, ένα αντίγραφο από τον Χ φίλο *δεν* είναι
νόμιμο, όταν μιλάμε για suse. Δοκίμασε mandrake, slackware, gentoo κλπ.
των οποίων η διάθεση είναι εντελώς ελεύθερη (προσοχή στο mandrake, δεν
είναι *ΟΛΕΣ* οι εκδόσεις του ελεύθερες) ή αγόρασε ένα πακέτο suse από
τον Παπασωτηρίου ή άλλο σημείο διάθεσης - το κόστος είναι ούτως ή άλλως
αστείο σε σχέση με το software που παίρνεις. Δεν ξέρω κατά πόσον η άδεια
χρήσης που δίνει η suse με το distro box επιτρέπει την εγκατάσταση σε
πολλά μηχανήματα, κοίτα στο site τους. Γενικά, αν θες κάποια "δωρεάν"
διανομή Linux, κατέβασε κάποια από το http://linuxiso.org/ και έχεις το
κεφάλι σου ήσυχο.

Ελπίζω να βοήθησα λίγο...

--