upgrading libraries

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Aug 2 00:51:04 EEST 2004

On 2004-08-01 20:39, Thanos <no_spam at please.org> wrote:
> Γεια σας.
>
> Στο σύστημά μου είναι εγκατεστημένο το id3lib-3.8.2 το οποίο παρέχει την
> libid3-3.8.so.2. Η libid3-3.8.so.3 (η οποία παρέχεται από το
> id3lib-3.8.3) απαιτείται από μια εφαρμογή που θέλω να κάνω ενημέρωση.
> Προσπαθώντας να κάνω ενημέρωση το id3lib με rpm μου λέει πως:
>
> libid3-3.8.so.2 is needed by grip-3.0.5-31
>
> Η χρήση του rpm στην περίπτωση αυτή είναι σωστή; Πώς μπορώ να κρατήσω
> την παλιά βιβλιοθήκη αλλά να βάλω και την καινούργια (με rpm ή χωρίς);

Ναι σωστή είναι η χρήση του rpm.  Απλά μάλλον θα χρειαστεί να βρεις και
ένα πιο νέο rpm του grip.

Αν και μπορείς (συνήθως) να κρατήσεις αντίγραφα των βιβλιοθηκών με τις
παλιές εκδόσεις σε κάποιο κατάλογο κι ύστερα να βγάλεις τα rpm που τις
αποτελούν το rpm μάλλον θα σου σκοτίσει τον έρωτα με ένα κάρο μηνύματα
για "missing dependencies".

<tip>
  Στο δικό μου σύστημα (δεν είναι RPM-based ευτυχώς) όποτε κάνω
  αναβάθμιση κάποιας βιβλιοθήκης ή ακόμη κι όλου του συστήματος,
  αντιγράφω τις παλιές βιβλιοθήκες από το /lib και το /usr/lib (αυτά τα
  δύο είναι θεωρητικά τα μόνα μέρη που υπάρχουν βιβλιοθήκες οι οποίες
  χρησιμοποιούνται για την εκκίνηση του συστήματος) στον κατάλογο
  /lib/compat και /usr/lib/compat αντίστοιχα.  Ύστερα τρέχω:

      # ldconfig -m /lib/compat /usr/lib/compat

  για να ενημερωθεί η cache του ldconfig και κάνω άφοβα αναβάθμιση.
  Ακόμη κι αν ξεμείνει κάποιο πρόγραμμα με dependency σε παλιές lib*.so*
  θα υπάρχουν αυτές για λόγους "συμβατότητας" στους compat/ καταλόγους.
</tip>

Στην περίπτωσή σου τώρα όμως... μπορεί να χρειαστεί να βρεις όλα τα
προγράμματα που εξαρτώνται από την βιβλιοθήκη και να τα ξαναστήσεις ή να
ψάξεις για νέες εκδόσεις των rpm τους με dependency στη "σωστή" έκδοση
της βιβλιοθήκης.

- Γιώργος

Υ.Γ.  Αν δε θες spam βάλε το spamassassin ή κάτι αντίστοιχο.  Δεν είναι
πολύ ωραίο να υπάρχει στο From: header των mail σου κάποια διεύθυνση που
δεν αντιστοιχεί με κανένα τρόπο στην πραγματική σου διεύθυνση.  Εγώ που
θα ξέρω αν όντως θα δεις την απάντησή μου στη λίστα; :-(