LILO problem

Alex Alexander vash at freemail.gr
Wed Apr 21 11:48:18 EEST 2004

Nikos Argyropoulos wrote:
> Καλημερα,
> Θα ηθελα αν ειναι δυνατο βοηθεια στο παρακατω προβλημα:
> Θελω να εγκαταστησω Suse Linux v7.1 Pro στον δευτερο σκληρο μου. Στον
> πρωτο εχω Win Xp. Οταν ερχεται η στιγμη να επιλεξω που θα γραφτει το
> Lilo επιλεγω δισκετα (εχω επιλεξει προηγουμενα και MBR με τα ιδια
> αποτελεσματα). To Linux εγκαθισταται μια χαρα, (ειναι μονο του στο 2ο
> σκληρο), ασχολουμαι μαζι του, αλλα οταν προκειται να ξαναbootαρω, παιρνω
> το μηνυμα L 07 με το 07 να επαναλαμβανεται σε ολη την οθονη.
> H CPU ειναι Pentium 500, o 1ος σκληρος 40ρης WD, o δευτερος 10ρης Quantum.
> [...]

Το πρόβλημα είναι ότι την πρώτη φορά διάλεξες το MBR του σκληρού σου,
εγκαθιστώντας το LILO εκεί. Δυστυχώς το LILO αντιδρά άσχημα όταν κάτι
δεν του αρέσει [όπως πχ άμα σβήσεις το linux], βγάζοντας μηνύματα λάθους
όπως το 0707070707.
Για να σου ξαναξεκινήσουν τα XP πρέπει να bootάρεις με το CD τους, να
διαλέξεις το Recovery Console και να γράψεις fixmbr και fixboot στην
κονσόλα.

Το linux πρέπει λογικά να ξεκινάει κανονικά με την boot disk που
έφτιαξες, το έχεις δοκιμάσει?
Αν δεν ξεκινάει μπορεί να φταίει το πως έχεις διαχωρίσει τα partitions
στον δίσκο που έχεις το linux, Δοκίμασε όταν φτιάχνεις τα partitions
στην εγκατάσταση να φτιάξεις πρώτα ένα μικρό partition 16-32 megabytes
με mountpoint το /boot , και μετά να βάλεις το swap και το / .

Στα παλιά PC το BIOS επέτρεπε στον boot manager να δει μόνο τα πρώτα
cylinders ενός δίσκου. Έτσι ίσως το LILO να μην μπορεί να δει τα
απαραίτητα αρχεία που χρειάζεται από το /boot σου :p Άμα φταίει αυτό
τότε λογικά εφόσον φτιάξεις το /boot partition που σου είπα θα μπορέσεις
να βάλεις το LILO sto MBR κανονικά και δεν θα χρειαστεί να
χρησιμοποιήσεις καθόλου το CD των XP.

Good luck :-)

Αλέξανδρος