slackware-debian-suse

Stella Korakaki skor at freemail.gr
Wed Mar 24 22:08:14 EET 2004

On Wed, 24 Mar 2004 00:18:49 -0800 (PST)
Alaios <alaios at yahoo.com> wrote:

> [...]
> diafores metaksy
> a)slackware me redhat i suse
> b)debian me redhat i suse
> c)debian k slackware
> ti tha tou legate eos pleonektimata?
> Basika kapoioi ypostirizoun oti to Debian paei
> sfaira......
> Apo tin alli den ksero tipota gia to slackware.
> Epsaxna ena site pou na sygkrinei tis dianomes os pros
> tin apodosi-asfaleia-development (genikotera sobares
> douleies)....alla den brisko tipota......
> Skeftomai metaksy slackware kai debian? Exete yliko na
> me steilete na to diabaso? To google den boithaei?

Καλησπέρα,

	οι βασικές διαφορές ανάμεσα στις παραπάνω διανομές είναι κυρίως το σύστημα εγκατάστασης των precompiled αρχείων καθώς και το πόσο user friendly είναι. Redhat + Suse χρησιμοποιούν το rpm που κατα την γνώμη μου μπορεί να φέρει αρκετούς μπελάδες και να σε φέρει σε αδιέξοδο με τα dependencies προσπαθώντας να εγκαταστήσεις ή να αναβαθμίσεις κάτι.
	Τωρα όσο για το  Slackware θα έλεγα οτι ο package manager είναι ανύπαρκτος. Γλυτώνεις έτσι απο τα κουραστικά depedencies των rpm αλλά παρατηρείς στην πορεία οτι αυτό είναι ακόμα πιό κουραστικό (το να ψάχνεις να βρείς ποια βιβλιοθήκη σου λείπει και δεν τρέχει ενα πρόγραμμα).
	Τέλος το debian νομίζω έχει τον καλύτερο package manager, καθώς η apt αν την φτιάξεις στα μέτρα σου θα σου κάνει την ζωή πολύ ευκολη. (σημείωση: afaik apt υποστηρίζεται και απο το suse).
	'Οσο αφορά την ευκολία εγκαταστάσης + αναγνώρισης συσκευών, redhat + suse είναι πολύ καλύτερα σε αντίθεση με debian + slack που θεωρητικά ένας άπειρος χρήστης θα τα δεί όλα ;-)
	Οσο για το security, αυτό έχει να κάνει με το πόσο security θα το κάνεις εσύ κι όχι με το πόσο security θεωρειται απο μόνο του. Afaik slackware  και debian woody προτιμουνται περισσότερο για σοβαρούς servers.
	Τελευταια διαφορά είναι το σύστημα εκκίνησης. Σε ολα τα παραπάνω είναι System 5 σε αντιθεση με το slack που είναι καπως σαν bsd.

Αυτες είναι απλά οι δικές μου απόψεις.

φιλικά,
Στέλλα